Pečená mrkev s koriandrem

Velmi zdravou přílohou může být pečená mrkev. Okořeňte ji koriandrem, který je zdrojem látek pomáhajících v boji proti rakovině, diabetu, obezitě a srdečním chorobám, radí odbornice na zdravou výživu Štěpánka Kutišová.

Ingredience
  • asi ¾ kilogramu opraných karotek
  • 2 polévkové lžíce rozpuštěného přepuštěného másla (ghí)
  • 2 polévkové lžíce drcených koriandrových semínek
  • špetka soli

Předehřejeme troubu na 170 stupňů.

Umyté karotky potřeme rozpuštěným máslem, posypeme koriandrovými semínky a solí. Rozložíme na pečicí papír na plechu.

Pečeme a každých 15 až 20 minut karotky otočíme. Celkem pečeme asi 40 minut, než půjdou snadno rozkrojit nožem.

Vyjmeme z trouby a podáváme.

Související

  • Pečená rýže s houbami v troubě

    Jako zdravou lehkou večeři, případně i přílohu k masu můžete podávat pečenou rýži s houbami. Příprava je snadná. Recept nabízí výživová poradkyně Štěpánka Kutišová.

  • Zapečená růžičková kapusta

    Mezi nejzdravější potraviny patří kapusta. Velmi jednoduchým jídlem, které se hodí jako předkrm, příloha i lehká večeře, je zapečená růžičková kapusta.

  • Pečená dýně jako příloha

    Dýně prospívá trávení, doporučuje se i při různých chorobách. Můžete ozvláštnit svůj jídelníček a připravit z ní chutnou přílohu. Recept je velmi jednoduchý.

Nejnovější recepty

Více z pořadu

E-shop Českého rozhlasu

Starosvětské příběhy lesníků z časů, kdy se na Šumavě ještě žilo podle staletých tradic.

Václav Žmolík, moderátor

Karel Klostermann Ze světa lesních samot

Ze světa lesních samot

Koupit

Román klasika české literatury zobrazuje dramatické změny poměrů na česko-bavorském pomezí v posledním čtvrtletí 19. století, kdy ustálený životní řád "světa lesních samot" narušila živelná katastrofa.