Ke zhubnutí vám pomohou citrusy, jablka a koření

16. únor 2018
Citrusy

Na první pohled se to může zdát jednoduché - méně jíst a více cvičit. V současné době se však ukazuje, že hubnutí velmi komplikuje hormonální nerovnováha, kterou může nastartovat prožité trauma, chronický stres a moderní toxické prostředí.

Pak je potřeba, abychom pomohli metabolismu a celkově ozdravili organismus. V přírodě pro to najdeme mnoho kvalitních pomocníků.

Základem je vitamin C, který dokáže neutralizovat toxické prostředí organismu a stimuluje metabolismus a vlastně všechny životní pochody. Je známo, že lidé s vyšším podílem vitaminu C ve stravě mají menší objem břicha a nižší BMI index. Vitamin C najdete v zelené listové zelenině, paprikách, kiwi, citrusových plodech a také se ho nebojte čerpat z potravinových doplňků. Stres totiž velké množství vitaminu C spotřebovává.

Citrusy

Citrusy hubnutí pomáhají i vysokým podílem vlákniny, malým množstvím cukru a stimulačními látkami. Když například výzkumníci dávali obézním jedincům každý den půlku grapefruitu před obědem, po určité době zaznamenali výrazný úbytek váhy.

Pomeranče, grapefruity, citrony a limetky obsahují určitý typ antioxidantu, který působí jako protiváha vážným zdravotním potížím spojeným s obezitou. Přidání citrusových plodů může lidem s nadváhou pomoci snížit rizika rozvoje srdečních chorob, poškození jater a cukrovky.

Jablka

Dále k redukci váhy přispívají jablka. Obsahují mnoho prospěšné vlákniny v kombinaci se zdravými fytochemikáliemi, které metabolismus stimulují. Studie sledovala ženy, které v redukční dietě měly navíc tři jablka denně. Bez ohledu na vyšší přísun kalorií zhubly více než kontrolní skupina bez jablek.

Sušené ovoce

Zajímavé je také působení kvalitního nesířeného a nedoslazovaného sušeného ovoce. I když se obvykle z redukční diety vyřazuje kvůli vysoké koncentraci cukru, skupina lidí, kteří jedli navíc sušené švestky, zhubla více. Nesmíme opomenout, že cukr je zde přírodní a je vázaný ve velkém množství vlákniny. Ovoce tak může uspokojit chuť na sladké a má sytící efekt.

Ořechy

Podobně prospěšný vliv můžeme očekávat od ořechů. Pokud jsou neslazené a nesolené, malá hrst denně zásadně nezvýší kalorický přísun a díky vysoce prospěšným tukům pomůže přenastavit hladinu hormonů a utlumit hormony hladu. Výzkumy potvrdily například prospěšnost mandlí.

Ořechy je dobré nasekat na menší kousky. Ne však úplně nadrtit, abychom při konzumaci měli lepší chuťový vjem

Koření

Vzpruhou pro metabolismus je koření. Vyplatí se přidat do jídla chilli, které prospívá vyššímu metabolickému obratu. Skořice stabilizuje hladinu cukru v krvi a nepřekonatelná je kurkuma – mění charakter buněk, aby podporovaly hubnutí a uvolňování tuku.

Nevídané účinky má římský kmín, který je známý ve středomořské, mexické i orientální kuchyni. Když ženám v redukčním režimu přidávali půl lžičky mletého kmínu dvakrát denně do jogurtu, zhubly až o 50 procent více než kontrolní skupina a zredukovaly množství tuku až trojnásobně.

Zelený čaj a voda

Zelený čaj lidem s mírnou nadváhou efektivně pomáhá ke zmenšení objemu v pase. Kromě toho pozitivně ovlivňuje více než 200 dalších zdravotních indispozic. Díky zelenému čaji můžete zaznamenat zlepšení stavu, zvláště u potíží, které souvisí s obezitou.

Zásadním zdrojem hydratace organismu by však měla být vždy kvalitní voda, nejlépe přírodní nebo filtrovaná.

Slunce

Vliv na zeštíhlení a udržení štíhlé linie má také sluneční záření. I když v minulosti získalo spíše negativní nálepku jako zdroj obávané rakoviny kůže, sluneční paprsky dodávají důležitý vitamin D. Jeho nedostatek přispívá k vyššímu množství viscerálního tuku a mnoha dalším potížím. Co se týká rakoviny kůže, je známo, že ji ovlivní spíše spálení pokožky. Slunce tedy je lék, který při podávání v rozumné míře lidem velmi slouží.

opalování

Lněná semínka a sezam

Pro ženy zvláště kolem období menopauzy se jako zásadní ukazuje konzumace lignanů ve lněných semíncích nebo sezamu. Při výzkumu měly ženy s nejvyšší konzumací lignanů znatelně nižší váhu, nižší podíl tuku a lepší metabolický profil než ty, které lignany nekonzumovaly. Lignany navíc mohou být vhodnou náhražkou syntetických hormonálních terapií.

Spustit audio
  • Jídlo a zdraví
  • Publicistika
  • hubnutí
  • dieta
  • přírodní léčba
  • redukce váhy