Více než měsíc a půl po krachu Bohemia Energy jsou klientská centra dodavatelů stále zaplněná

2. prosinec 2021 15:11

Společnost E.ON ve svých klientských centrech dál eviduje týdně přes 1200 zákazníků. Ve valné většině jde o bývalé klienty firmy Bohemia Energy, která ohlásila krach už před více než měsícem a půl. Na přepážkách E.ONu v Českých Budějovicích se tak dál tvoří fronty a lidé musí počítat s delší čekací dobou.

„Bohužel já nemám jinou možnost se sem dostat, tak musím čekat. Je nás tady pořád dost,“ říká paní Dáša, která ve frontě před zákaznickým centrem E.ONu v Českých Budějovicích čekala přes dvě hodiny.

Smlouvu s Bohemia Energy chtěla původně rozvázat, aniž by měla tušení o její ekonomické situaci. „Nabízeli mi dobrou smlouvu i ceny, ovšem pak mě asi po pěti letech zklamali, tak jsem si uzavřela předběžnou smlouvu s E.ONem. A když to s Bohemia takhle dopadlo, tak už mi ani nic jiného nezbývá,“ dodává.

Naopak pan Petr jako jeden z mála přišel vyřídit na přepážku zcela jinou záležitost. Kvůli náporu klientů se ale čekání nevyhnulo ani jemu. „Já jsem přišel kvůli dědickému řízení a už tu čekám tak hodinu a půl,“ komentuje.

Čtěte také

Ve srovnání s polovinou října jsou ale fronty výrazně kratší. Podle mluvčího energetické společnosti E.ON Romana Šperňáka se proměnila také struktura zákaznických požadavků. „Už to nejsou jen podpisy nových smluv, ale už lidé řeší i co potom, výši záloh, platby, vyúčtování a podobně. Požadavky se vyvíjí, zájem neopadá, ale ten prvotní nápor zeslábl,“ uvádí.

Z režimu DPI u E.ONu odešlo na 70 procent zákazníků ke standartním dodavatelům. Ve velké míře se využívá i vyřízení nové smlouvy pomocí online registrace.

Pokud jsou nově stanovené zálohy nad možnosti klienta, může platit snížené částky. „V prosinci minimálně šedesát procent předepsané částky. Nemusí nás informovat, stačí jen zaplatit šedesát procent, ale zároveň je třeba počítat s tím, že to bude znamenat větší nedoplatek v závěrečném vyúčtování,“ připomíná Roman Šperňák.

Přechod od dodavatele poslední instance můžou lidé nově vyřídit i na pobočkách České pošty v Českých Budějovicích, v Táboře a v dalších třinácti tuzemských městech. Informoval o tom mluvčí skupiny ČEZ Roman Gazdík.

Spustit audio

Související