Týden v rozhlase

Mezi rekordmany v programu budějovického rozhlasu patří pořady Pavla Zajíce a Petra Stupky

Už víc než tisíckrát přišel hudebník Pavel Zajíc do studia Českého rozhlasu České Budějovice, aby tu natočil další Folkový antikvariát. Jeho pořad patří mezi vůbec nejstarší v programu stanice.

Pavel Zajíc si jednotlivé natočené díly poctivě počítá. „Když jsem dělal pátý nebo šestý díl, tak mi to přišlo takové nepatřičné, ale teď se mi to hodí. Už jsme odvysílali díl číslo 1315. Když to spočítám časově, tak ten pořad běží 25 let,“ říká.

Připravit jeden díl mu podle jeho slov trvá průměrně hodinu a půl až dvě hodiny. „Mockrát jsem to zkoušel připravovat třeba týden dopředu, ale to můžu sedět nad sešitem, kouří se mi z hlavy a nepřijdu na nic. Pak když to musím napsat ráno před natáčením, tak to jde daleko líp. Tuhle zvláštní zkušenost má spousta lidí, prostě termín je nejlepší inspirace,“ komentuje.

Náměty pro svůj pořad, který představuje písně a interprety z dob převážně minulých a je tedy jakýmsi opakem novinkových hitparád, čerpá hlavně v soukromém archivu. Využívat ale může i archiv rozhlasový.

Folkový antikvariát Pavla Zajíce je po Písničkách pro radost druhým nejstarším pořadem českobudějovického rozhlasového studia. Poslechnout si ho můžete každé úterý od 18.30 hodin.

Tento čas je v ostatních dnech vyhrazen dalším hudebním magazínům jako Vlídné tóny, Kulatá muzika, Dechovkovinky, Koncertní ozvěny od Tří lvů nebo Světla ramp.

Čtěte také

Další tematické pořady si mohou posluchači naladit také dopoledne. Po deváté hodině jsou to magazíny Zdravíčko, Dámská jízda, Máme rádi zvířata, Zelené světy nebo Kuchařské čarování.

Autor Kuchařského čarování Petr Stupka je dalším rekordmanem vysílání. Ten sice neví, kolik dílů už připravil, ale v éteru jeho hlas zní od roku 2002. „První Kuchařská čarování byly vlastně jenom dvě nebo tři minuty a vysílaly se každé ráno a odpoledne. Po roce se z toho stal pořad, jak ho dnes posluchači znají,“ připomíná.

Kuchař Petr Stupka podle svých slov nikdy neměl problém s mluvením, ale natáčení rozhlasového pořadu bylo novou zkušeností. „Živě si pamatuji, jak jsem koktal. Bylo to hrozivé, byl jsem z toho vykolejený, pořád se to zastavovalo a stříhalo. První pořady byly totiž předtáčené, takže jsem mluvil naprosto perfektně, ale ne díky sobě, ale díky rozhlasovým kouzelníkům,“ přiznává s úsměvem.

Spustit audio

Související