Propagaci turismu v Českém Krumlově má nově zajišťovat samostatný destinační management

27. září 2019 14:20

Zlepšení turistické nabídky, zapojení soukromého sektoru i udržení návštěvníků ve městě víc než na jednu noc. To vše má v Českém Krumlově přinést nový destinační management. Společnost DMO Český Krumlov by měla propagovat i celý okres.

Doteď to bylo v kompetenci Českokrumlovského rozvojového fondu, který je městskou firmou. Na svůj vznik si ale bude muset spolek ještě minimálně měsíc počkat. Hlasování o něm nakonec zastupitelé kvůli nejasnostem o měsíc odložili.

„Já si myslím, že každého podnikatele, hoteliéra, provozovatele nějakých služeb zajímá, jak se destinace propaguje, jaký typ klientely budeme lákat, jak budeme pracovat s marketingem, jak bude vypadat karta hosta a tak dále, takže chceme, aby do toho podnikatelé mohli aktivně hovořit,“ vysvětluje místostarosta města Martin Hák.

Sloučení veřejného a privátního sektoru na poli cestovního ruchu ve městě je podle něj hlavním důvodem, proč by samostatný destinační management měl vzniknout.

Čtěte také

„Je to společnost, kterou založí město Český Krumlov, Českokrumlovský rozvojový fond a Sdružení cestovního ruchu, které spojuje podnikatele. To jsou tři zakládající subjekty a potom budou další subjekty, které budou moci do toho sdružení přistupovat a vytvořit moderní destinační společnost, jak to vidíme třeba v sousedním Rakousku,“ dodává Martin Hák.

Opozice ale projekt zkritizovala, považovala ho za nedopracovaný. Zastupitel Václav Velek navrhl, aby se hlasování o měsíc odložilo. „V tuhle chvíli se nám nelíbí to, že zastupitelstvo města v podstatě nehraje žádnou roli v tom destinačním managementu. Určitě bychom chtěli zapracovat na tom, aby zastupitelstvo mělo hlas, aby se rozhodnutí mohla projednávat na zastupitelstvu,“ uvádí.

Pro odložení nakonec hlasovalo 18 z 20 přítomných zastupitelů. O novém destinačním managementu se tak bude znovu rozhodovat 31. října.

Spustit audio

Související