Melodii, náladu i základ textu pro Háj modřínů si Karel Kahovec s Country Beatem půjčili od Johnnyho Hortona
Chlapecky čistý hlas Karla Kahovce si v 60. a 70. letech s až překvapující suverenitou poradil s tak odlišnými žánry, jako je bigbít a country. V obou byl jako doma a odrazilo se to i v popularitě písniček, které nazpíval.
Ať už to byly rockově znějící skladby s kapelou Flamengo nebo písničky v provedení k moderní country tíhnoucího – a náležitě i pojmenovaného – Country Beatu Jiřího Brabce.
Háj modřínů patří do té druhé, countryové, etapy a nebudeme daleko od pravdy, když ho budeme považovat za jednu z klíčových a dodnes platných skladeb Kahovcova zpěvníku.
Melodii, náladu i základní textové kontury si čeští countryoví modernisté vypůjčili od amerického zpěváka Johnnyho Hortona, jehož úspěšně nastartovanou velkou kariéru v tom nejlepším uťala silniční tragédie.
Originál písně a českou coververzi můžete porovnat v rubrice Písničky z cizí kapsy.
Související
-
Písnička Neplač malá, známá v podání Rangers, byla původně folkovou baladou velké skupiny
Začátky kapely Rangers se kryjí s obdobím narůstajícího zájmu tuzemského publika o folkovou a country hudbu. Není to náhoda. Právě studentská parta patří k tomu nejlepšímu.
-
Poťouchlá písnička Žárlivý kakadu, kterou zpívá Viktor Sodoma, se zrodila v Itálii
Populární hudba se ve svých nejlepších chvilkách dotýká umění, zachycuje emoce své doby a třeba i rozšiřuje posluchačům obzory. Ale daleko častěji zní hlavně pro zábavu.
-
Šlágrem Krokodýlí slzy Gustav Brom opěvuje dívku, v původní verzi totéž činí Tony Bennett
Orchestr Gustava Broma je u nás stále značkou nejvyšší muzikantské kvality, zvlášť jde-li o swing a jazz. Jeho zakladatel a šéf ho v 60. letech vytáhl mezi špičku světovou.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka


Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.