Martina Adlerová: Právo na tepláky

28. červen 2021

Z módních trendů mi jde hlava kolem. A děsí mě rozhovory s top modelkami. Jsou totiž všechny stejné. 

Když se průměrná ženská přenese přes fakt, že při výšce 180 centimetrů a váze 50 kilo by vypadala dobře i oděná hadrem na podlahu, tak se dozví hlavně toto: „Není důležité, co máte na sobě, ale jak se v tom cítíte.“

Pak si na sebe ta anorektická kráska hodí róbu od Versaceho za 150 tisíc a odejde středem.

Už děti školou povinné se dnes kastují podle značky, kterou jsou jejich rodiče schopni (a ochotni) zaplatit.

Oč snazší jsme to měli my, kteří jsme vyrostli v teplákové soupravě s rukávy a nohavicemi do gumy. A největší borec našeho dětství byl ten, kdo chodil v gumovkách naboso.

Musím se přiznat, že já na módu kašlu. Nebaví mě trávit čas před zrcadlem, a postupně pustnu.

Volné dny jsem schopná strávit v noční košili, pod kterou si natáhnu tepláky, aby mě nezábla kolena. Pokud to nestačí, hodím přes to župan a dole ještě navleču teplé ponožky.

Není to nic, v čem by vás chtěl vidět soused nebo listonoš. Ale manžel si zvykl, psům je to jedno a kočky vám to za kus šunky odpustí.

Neplatím za módní ikonu a ženy z mého okolí se na mě dívají skrz prsty. Neumím sladit barvy a slovní spojení trendy outfit je pro mě španělskou vesnicí.

Ale žiju v duchu top modelek a jdu v jejich stopách. Ctím jejich motto. Nejlíp se totiž cítím v teplákách.

A proto vyzývám všechny: „Odhoďte přetvářku a nasaďte tepláky.“ Protože v teplákách jsme si všichni rovni.

autor: Martina Adlerová | zdroj:
Spustit audio

Související

Více z pořadu

E-shop Českého rozhlasu

Lidský faktor jsem znal jako knížku, ale teprve s rozhlasovým zpracováním jsem ho dokonale pochopil...

Robert Tamchyna, redaktor a moderátor Českého rozhlasu Dvojka

Lidský faktor

Lidský faktor

Koupit

Točili jsme zajímavý příběh. Osoby, které jsme hráli, se ocitaly ve vypjatých životních situacích, vzrušující práce pro herce a režiséra. Během dalšího měsíce jsme Jiří a já odehrané repliky svých rolí žili. Fantasmagorické situace posledního dílu příběhu se staly naší konkrétní každodenností. V srpnu Jiří Adamíra zemřel. Lidský faktor byla naše poslední společná práce.“ Hana Maciuchová