S prodejem i propagací farmářských produktů pomůže výrobcům soutěž Chutná hezky. Jihočesky

29. březen 2022 10:54

Vynikající chuť, kvalitní suroviny i originalita – to jsou hlavní znaky oceněných produktů soutěže Chutná hezky. Jihočesky. Producenti do ní můžou do 14. dubna přihlásit svoje výrobky. V letošním šestnáctém ročníku budou soutěžit ve dvanácti kategoriích.

„Tady můžeme vidět na talířku naši vlajkovou loď, tradiční páteční tatarák,“ ukazuje jeden z přihlášených produktů českobudějovický řezník Vladimír Dědouch.

I když má jeho řeznictví dlouholetou tradici, soutěže Chutná hezky. Jihočesky se letos zúčastní poprvé. „Pro nás byla výzva zahájit vlastní výrobu. V minulém roce jsme finalizovali receptury a právě z tohoto důvodu teď máme produkty, které můžeme představit v této soutěži,“ vysvětluje.

Čtěte také

Farmáři se v uplynulých patnácti ročnících už pochlubili více než dvěma tisíci výrobky. Jihočeská agrární komora, která soutěž pořádá, jim také má co nabídnout. „Nově prohlubujeme spolupráci s maloobchodním českým řetězcem, který je bude zvýhodňovat ve svém sortimentu. Vytváříme e-tržiště, kde se má potkat nabídka regionálních výrobců potravin s poptávkou ze školních jídelen. Pořádáme i školení v marketingu, legislativě, nabízíme příležitosti, aby se potkávali a třeba spojovali své síly, navzájem si dodávali suroviny nebo společně řešili logistiku třeba na farmářské trhy do Prahy,“ vyjmenovává ředitelka Hana Šťastná.

Spotřební družstvo Jednota každoročně pomáhá oceněným producentům s prodejem a také s propagací výrobků. Letos má i jednu novinku. „V našich prodejnách budeme promítat krátká videa, která zákazníky seznámí s tím, jak konkrétní produkt vzniká, a to velice rychlou lákavou formu. Jako příklad bych uvedl ovčí farmu – zákazník ve videospotu uvidí příběh sýru od louky a pastviny, přes zpracování ovčího mléka až po cestu ke konečnému spotřebiteli,“ popisuje generální ředitel Tomáš Rada.

Vyhlášení výsledků soutěže Chutná hezky. Jihočesky se uskuteční 26. června.

Spustit audio

Související