Řemeslo převzal František Nedvěd od Gordona Lightfoota. Originál písně je ale o něčem úplně jiném
František Nedvěd během své kariéry vždy vynikal více jako interpret než autor. A nic moc se na tom nezměnilo ani ve chvíli, kdy zpřetrhal vazby se svým bratrem Janem a vydal se na sólovou kariéru.
Než vymýšlet chytlavé melodie, což není mimochodem zrovna to nejsnazší řemeslo, je pohodlnější rozhlédnout se po něčem, co už je hotové a prověřené. I to může být recept, jak dát dohromady repertoár pro album.
A ne jedno. O náplň pro první sólové desky mladšího z bratrů Nedvědových se tak z většiny postaral kanadský písničkář Gordon Lightfoot, do jehož zpěvníku chodil František ve velkém „nakupovat“.
Mezi skladby, které si od slavného zámořského kolegy vypůjčil, patří i písnička Řemeslo (tentokrát už ale s velkým Ř), v níž rychlými tahy popsal muzikantskou profesi. Originál je ale o něčem úplně jiném. Jak už to někdy u předělávek cizích hitů chodí.
Související
-
Jestli se rozzlobím, budu zlá. Píseň proslavenou filmem zpívá v české verzi Hana Zagorová
Ten, kdo znal blíž Hanu Zagorovou, věděl, že titul skladby Jestli se rozzlobím, budu zlá znamená velkou nadsázku. Konečně, hned jak spustí rozverná melodie, je vše jasné.
-
S písní Zkus nakreslit přání prokázal Jiří Helekal odvahu, původně šlo o osobní vzkaz Johna Lennona
Jiří Helekal sice nikdy nepatřil do kategorie pop-zpěváků, na něž je upřena úhlavní pozornost, přesto má na kontě sbírku písniček, které zůstávají v paměti posluchačů.
-
Píseň Kosmická láska, kterou zpívá Věra Špinarová, byla původně velkým hitem kapely Blondie
V diskografii Věry Špinarové najdeme mnoho oblíbených písniček, které sklidily příznivý ohlas nejširšího publika, ačkoliv vyrostly z často velmi odlišných stylových kořenů.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka
Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.