Poprvé za více než 20 let se plán na podjezd pod českobudějovickým nádražím posouvá do další fáze
Projekt na tunel pod českobudějovickým nádražím je poprvé za 20 let plánování blízko k samotné výstavbě. Investici připravuje Jihočeský kraj, který brzy vypíše soutěž na zhotovení projektové dokumentace. Na rozdíl od původních předpokladů by se nově kvůli podjezdu neměly bourat domy v této městské části. Nejistá je ale budoucnost lávky pro pěší. Z nového projektu totiž vyplývá, že stávající most nad kolejemi nebude. S tím nesouhlasí vedení města.
Desítky let je situace v ulici Dobrovodská za českobudějovickým vlakovým nádražím stejná – během špiček ve všední dny se tu tvoří dopravní zácpy. Spojení s centrem města je možné jen přes viadukt nebo přes čtvrť Mladé. Právě dlouho zvažovaný tunel má situaci zlepšit.
„My jsme zvolili variantu, kdy se na straně u nádraží bude vjíždět do toho tunelu a na straně v Suchém Vrbném se bude vyjíždět, a to dvěma směry – do Mladého, nebo na druhou stranu k Rudolfovské ulici,“ popisuje novou vizualizaci hejtman Martin Kuba.
Kraj chce teď vypsat výběrové řízení na zhotovitele projektu. Náklady se budou pohybovat v řádech desítek milionů korun. Samotná stavba by podle odhadů mohla stát až dvě miliardy korun. Spolu s krajem jí zaplatí také Správa železnic a město.
Čtěte také
„My bychom rádi, kdyby všechno běželo tak, jak má, abychom na konci roku 2025 byli třeba schopni začít soutěžit a stavět. Půjde o to, jak rychlá budou projednávání. Práce na projektu nebudou trvat zbytečně dlouho, ale pak se můžete zaseknout u nějakých technických jednání,“ dodává Martin Kuba.
Českobudějovická radnice má k nové studii jedinou výhradu. Podle náměstka primátora Petra Holického není v textové části vizualizace jediná zmínka o lávce pro pěší, a to vedení města znepokojuje. „Chápeme, že stávající ocelová lávka, která také má už v podstatě životnost za sebou, nebude udržitelná z důvodu východního předpolí lávky, které bude zabráno tou dopravní stavbou,“ podotýká.
Rada města proto přijala usnesení, že se lávka musí zachovat. „Lávka tam musí zůstat, protože pokud by tam nebyla, tak máme prostor za kolejemi odříznutý od města,“ upozorňuje náměstek primátora Ivo Moravec.
Hejtmanství ale oponuje tím, že chce lávku rozhodně také zachovat. Podle Martina Kuby je vizualizace pouze předběžným návrhem a právě projektanti teprve určí, jak most přes koleje pro pěší a cyklisty bude definitivně vypadat.
Související
-
Nová silnice v Českých Budějovicích propojí ulice Branišovská a Na Sádkách
Několik let plánovaná stavba propojky ulic Branišovská a Na Sádkách v Českých Budějovicích pokročila do finální fáze. Zastupitelé schválili vypsání tendru na zhotovitele.
-
Až do hloubky 15 metrů vrtají stroje u budějovické sportovní haly. Chystá se stavba parkovacího domu
Více než třetina odstavného parkoviště u českobudějovické sportovní haly Na Dlouhé louce se uzavřela. Důvodem je výstavba několik let chystaného parkovacího domu.
-
Lůžka pro seniory a také nájemní byty pro mladé lidi nabídne nové centrum v Českých Budějovicích
V moderní centrum s byty pro seniory i mladé lidi se promění dolní areál nemocnice v Českých Budějovicích. Jihočeský kraj ho tam vybuduje za téměř dvě miliardy korun.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
ANO si v modelu agentury Kantar pohoršilo. Stále ale jasně vede nad ODS i koalicí Spolu
-
Nehoda na cestě z Ázerbájdžánu. Vrtulník íránského prezidenta měl ‚tvrdé přistání‘, informují média
-
Šikanovali i herce Piškulu, to období má v mlze. Následky neřešení jsou nedozírné, varuje psycholožka
-
Uvítal bych, kdyby se Novotný rozhodl ze strany odejít sám, řekl místopředseda ODS Stanjura