Podchody u budějovického nádraží už se neotevřou. Vstupy nechá město odstranit, chodby vyztužit
Podchody pro pěší u českobudějovického vlakového nádraží zůstanou definitivně zavřené. Vstupy u výpravní budovy nechá město odstranit. Podzemní prostory jsou nepřístupné už více než dva roky, radnice uvažovala i o tom, že je nechá úplně zasypat. Nakonec je ale zachová. Část opozice kritizuje, že se o problému nevedla širší debata.
„V tuto chvíli máme vypsané výběrové řízení na odstranění vstupů u nádraží, protože tam dneska v podstatě pouze překáží. Je tam velký pohyb osob a chceme rozšířit ty chodníky, vstupy budou zaslepeny,“ popisuje aktuální stav náměstek primátorky Petr Maroš z ODS.
Jeden z vstupů na straně u hotelu Grand radnice ponechá, aby měla přístup do podzemních prostor. Ty úplně nezaniknou, ale kvůli technickému stavu bude nutná jejich úprava. „Silnice, která vede nad podchodem, se chová jako most, a ten není v úplně dobrém stavu. Musíme ho vyztužit. Podchod zůstane zachován, nicméně bude v něm spousta železných výztuh, které silnici podepřou,“ uvádí Petr Maroš.
Vedení města považuje toto řešení za nejrozumnější i z ekonomického hlediska. Pro zachování podchodů je také zastupitel Ivo Moravec z opozičního hnutí Občané pro Budějovice. Vadí mu ale, že se opozice nemohla k tématu vyjádřit třeba na některém z jednání zastupitelstva.
Čtěte také
„Není to vyřešení problému, je to jenom oddálení. Stejně se jednou budeme muset bavit o tom, co s tím prostorem dál. Myslím, že je třeba do té diskuze zapojit co nejvíc lidí, protože nemůže všechno vymyslet jenom vedení města,“ připomíná.
Názory obyvatel se různí. Například podle paní Tamary by bylo dobré podchody zachovat, jsou důležité kvůli bezpečnosti chodců a navíc nabízí i další využití. „Bylo by asi fajn je nechat, udělat tam třeba nějaké obchody nebo pop art scénu. Podchodem se člověk dostane rychleji a bezpečněji k nádraží než přes silnici,“ říká.
Opačný názor má třeba paní Božena. „Samotný podchod jako podchod nefunguje. Nedovedu si představit, jestli z toho lze udělat něco jiného, ale jako podchod to nefunguje. Stačí přechod nahoře,“ myslí si.
Firma, která vzejde z výběrového řízení, by měla vstupy do podchodů u českobudějovického nádraží odstranit ještě letos. Kdy začne instalace výztuží, zatím není jasné.
Související
-
Do podchodu u budějovického nádraží stále zatéká. Možností je drahá rekonstrukce, nebo zabetonování
Dříve jím procházely tisíce lidí denně, teď už dva roky zeje prázdnotou. Českobudějovická radnice řeší, co udělá s podchodem u nádraží. V říjnu 2021 ho nechala uzavřít.
-
U opraveného vlakového nádraží v Budějovicích stavaři rozkopali nový chodník, pracuje se i uvnitř
Ani měsíc po slavnostním otevření není rozsáhlá rekonstrukce budějovického vlakového nádraží hotová. Před vchodem do pasáže museli stavaři rozkopat zbrusu nový chodník.
-
Přísnější pravidla pro sdílené koloběžky v Budějovicích. Už smí parkovat jen na vyznačených místech
Bezmála tři roky fungovaly takřka bez omezení, teď se pravidla zpřísňují. Českobudějovická radnice reaguje na dlouhodobé problémy spojené se sdílenými elektrokoloběžkami.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Rektor VŠE: Jmenování Ševčíka proděkanem nepřispěje k uklidnění, ztíží i snahu zlepšit pověst
-
Ševčík se vrací do vedení fakulty VŠE. Nová děkanka si ho vybrala jako proděkana pro ekonomiku
-
Soud řeší potyčku řidičky s cyklistou. Žena zemřela dva dny po ní na vzácný syndrom ‚zlomeného srdce‘
-
Motoristy buduji jako pravicovou alternativu. Chceme nahradit pozice, které vyklízí ODS, říká Macinka