U opraveného vlakového nádraží v Budějovicích stavaři rozkopali nový chodník, pracuje se i uvnitř
Ani měsíc po slavnostním otevření není rozsáhlá rekonstrukce českobudějovického vlakového nádraží hotová. Před vchodem do pasáže museli stavaři kvůli havárii kanalizace rozkopat zbrusu nový chodník. Jako první o tom informoval zpravodajský server iDNES. Ve vnitřních prostorách budovy se navíc stále pracuje, za plného provozu tam technici dělají elektroinstalaci.
„No, správně to asi není, ale bohužel u nás běžná praxe. Jsou nějaké termíny, které se musí dodržet, takže se otevře a pak se dodělávají chyby,“ komentuje pan Václav, který pravidelně využívá vlakovou dopravu a nádražím často prochází.
Naopak pan Jan má jako bývalý stavař pro vzniklou situaci pochopení. „Při stavbě takového rozsahu, kde se mění kompletní elektroinstalace a upravuje se všechno včetně nástupišť, se určitě vždycky něco objeví. Takže to okamžitě dávají do pořádku, myslím, že to je opravdu normální,“ říká.
Výkopové práce v novém chodníku si vyžádala mimořádná a neočekávaná situace. Mluvčí Správy železnic Nela Eberl Friebová ale přiznává, že během rekonstrukce se kanalizace neopravovala, protože se předpokládalo, že není v tak špatném stavu.
„Při rekonstrukci byl pouze vybudován nový povrch, nyní se však ukázalo, že kanalizační přípojky jsou v horším stavu, než předpokládal projekt. Proto je nutné vyměnit část potrubí a osadit revizní šachtu,“ popisuje. Do příjezdové haly pak stavaři doplňují elektrický přívod pro dveře, aby se mohly automaticky otevírat.
Čtěte také
V nové pasáži směrem k Lannově třídě ještě není otevřený ani jediný obchod. „Komerční jednotky se postupně předávají nájemcům, kteří si prostory budou ještě upravovat a vybavovat. Jejich otevření předpokládáme v řádu týdnů,“ uvádí Nela Eberl Friebová.
Situaci zaznamenalo i vedení města České Budějovice. „U tak velké stavby, pokud je vybrán zhotovitel, to není úplně obvyklé, nicméně já pořád vidím rekonstrukci nádraží jako velmi důležitý prvek. Věřím, že se všem líbí, a zkrátka někdy jsou vady a nedodělky, přebere se dílo a pak je nějaká doba na to, aby se všechno vychytalo,“ reaguje náměstek primátorky Petr Maroš.
Vedení města také stále řeší, co s podchody u nádraží, které jsou už více než dva roky uzavřené. Definitivní rozhodnutí zatím nepadlo.
Související
-
Aby budějovické vlakové nádraží dýchalo, bylo by třeba poslat auta pod zem, myslí si architektka
Hlavní architektka rekonstrukce budějovického nádraží Hana Chalupská vrátila budově jemnou barevnost, prosvětlila prostor, nasvítila kopuli a zachovala unikátní mozaiky.
-
Do podchodu u budějovického nádraží stále zatéká. Možností je drahá rekonstrukce, nebo zabetonování
Dříve jím procházely tisíce lidí denně, teď už dva roky zeje prázdnotou. Českobudějovická radnice řeší, co udělá s podchodem u nádraží. V říjnu 2021 ho nechala uzavřít.
-
Přestavba silničního mostu v Týně nad Vltavou jde do finále. Dělníci betonují, pak položí asfalt
Konkrétní obrysy už má přestavovaný páteřní most v Týně nad Vltavou na Českobudějovicku. Ze staré konstrukce toho zbylo jen málo. Tu novou teď stavaři začali betonovat.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Sokolové bojují o ukradené peníze. Policie u asistentky zajistila 11 milionů v hotovosti
-
‚Dělejte si, co chcete, pokud to nebude politika.‘ Vietnamský novinář popisuje cenzuru i popravy
-
České skiareály se vyrovnají Alpám. Benefitem je dostupnost i lépe upravené tratě, říká šéf asociace
-
Zelenskyj naznačil ochotu ukončit válku za členství v NATO. Okupované území by bylo z dohody vyňato