Když rozhlasový signál jednoho přenosového vozu nestačil, nastavila se trasa druhým přenosovým vozem
Vltavín připomene rozhlasovou historii českobudějovického studia. K mikrofonu si přisedne někdejší redaktor a hlasatel Pavel Kroneisl a společně s jeho vzpomínkami zazní i dvě reportáže – jedna ze 70. let o stavbě římovské přehrady a druhá z 90. let o Žďákovském mostu.
Přímé přenosy a živá vysílání vždy přinášely nejen zvýšenou pozornost posluchačů a nečekané zážitky při poslechu, ale také zvýšený adrenalin v žilách hlavních tvůrců samotného vysílání.
Jak vzpomíná rozhlasový matador Pavel Kroneisl, dokonce nastala i situace, kdy jeden přenosový vůz nestačil na délku trasy požadovaného signálu. Jak to vyřešit?
„Vysílali jsme například až od samotné sochy Radegasta a tam šel signál jen kousek. Dopadlo to tak, že jsme měli dva přenosové vozy, jeden byl se mnou a z něho jsem vysílal. Druhý pak stál v polovině cesty do Bruntálu a z něj šel signál na bruntálskou poštu a z ní pak dál do vysílání,“ prozrazuje Pavel Kroneisl. A to není zdaleka vše. Více si poslechněte ve Vltavínu.
Král mezi jihočeskými mosty
27. dubna 1967 byl oficiálně a náležitě slavnostně uvedený do provozu Žďákovský most. V té době byl odborníky považován za „největší prostý plnostěnný dvoukloubový ocelový obloukový most na světě“.
A protože o tomto mostu natáčel v jednom svém letní cyklu na přelomu tisíciletí i českobudějovický redaktor Jaroslav Klíma, připomeneme si toto pětapadesáté výročí Žďákovského mostu i v dobové nahrávce.
Ve druhé části Vltavínu si pak připomeneme historické okamžiky židovské komunity z Českých Budějovic.
Mohlo by vás zajímat
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A s poslední rozhlasovou nahrávkou Josefa Skupy? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka


Hurvínkovy příhody 5
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka