Jaroslav Wykrent uměl ve svých písničkách citlivě a vkusně nahlížet téma lásky
„Nikdy jsem své vlastní písničky neprosazoval a pokaždé jsem se chtěl s ostatními z kapely domluvit. Jedinou výjimkou, kdy jsem uplatnil jakýsi svůj rozhodující hlas, byla právě Růžová pentle.“
„To bylo těsně před mým odchodem ze Synkopy. Ta druhá verze vznikla u příležitosti natočení mého prvního samostatného elpíčka, které symbolizuje procházku celým životem, a Růžová pentle zastupuje romantiku mladé zamilovanosti. Během let se z této skladbičky stal opravdu šlágr a mám zjištěno, že je jednou ze dvou mých písniček, které jsou dodnes zpívány o táboráků. Tou druhou je Agnes.“
Tak si před časem připomněl známý autor, zpěvák, muzikant i rozhlasový publicista Jaroslav Wykrent jeden ze svých hitů a zároveň časy v přerovské kapele Synkopa, jejíž největší atrakcí byl v prvních jejích letech populární zpěvák Pavel Novák.
Čtěte také
Po dvou pořadech, které byly tematicky vztaženy k jubileím žijících osobností české pop music, reminiscenci pod Světly ramp jsme tentokrát věnovali autorovi, zpěvákovi, muzikantovi i rozhlasovému publicistovi Jaroslavu Wykrentovi, jehož životní příběh se v 78 letech uzavřel s letošním březnem.
A i s jeho vzpomínkami se projdeme jeho kariérou – od přerovského mládí, přes Flamingo – Plameňáky a spolupráci s Marií Rottrovou, velké hity jako Agnes až k jeho osobnějšímu vyznání – skladatele i textaře, který uměl z různých úhlů citlivě a se vkusem nahlížet téma lásky.
Pořad zajímavě doplní slova Pavla Tůmy, zvukového technika, který s Jaroslavem Wykrentem kdysi natáčel rozhlasové pořady a v současnosti žije v Českých Budějovicích. A přirozeně tuto mozaiku vybarví písničky této osobnosti domácí pop music dřívějších let.
Mohlo by vás zajímat
Nejposlouchanější
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Závěr příběhu staré Karviné, který měl zůstat pod zemí
Karin Lednická, spisovatelka

Šikmý kostel 3
Románová kronika ztraceného města - léta 1945–1961. Karin Lednická předkládá do značné míry převratný, dosavadní paradigma měnící obraz hornického regionu, jehož zahlazenou historii stále překrývá tlustá vrstva mýtů a zakořeněných stereotypů o „černé zemi a rudém kraji“.



























