Ivan Mls: Hodnotitel

28. květen 2025

Taky po vás pořád někdo něco chce? A teď nemám na mysli takové ty samozřejmosti, jako že děti či vnoučata si říkají o kapesné nebo že manželka chce, abyste si už konečně laskavě uklidili ten binec na stole. Mám teď na mysli požadavky na hodnocení čehokoli.

Sotva přijedete autem ze servisu, už vám do mailu přijde dotazník, jak jste byl spokojený se službami. Nakoupíte v internetovém obchodě, poctivě v rámci objednávky vyškrtáte, čím vším nechcete být obtěžovaní, a stejně vám přijde dotaz, jak jste spokojeni se službou, či odkaz, kde zhodnotit zakoupený produkt.

Založíte si nový účet u banky a banka se vás obratem zeptá, jak se vám to zakládání líbilo. Nakoupíte v obchodě, kterému jste svěřili své osobní údaje, abyste za pomoci aplikace vyloudili nějakou tu slevičku, a rázem máte v aplikaci dotaz, jak se vám nákup líbil a jak by se prodejna mohla ještě zlepšit.

Jdete ke svému operátorovi zrušit službu, kterou jste si neobjednali, a vzápětí máte v telefonu esemesku se žádostí o zhodnocení přístupu daného pracovníka, se kterým jste celé martýrium absolvovali.

Člověk by se uhodnotil, kdyby na tuhle hru přistoupil, takže já raději na takové požadavky nereaguji. Je mi jasné, že k dnešnímu světu propojenému sociálními sítěmi hodnocení čehokoli a kdykoli prostě patří, ale mě tahle  hra nebaví – a tak trochu ji považuji za ztrátu času.

Proč? Jen si zkuste vybrat nějaký výrobek nebo službu a orientovat se podle přidružených hodnocení – zpravidla se dozvíte úplně všechno od hodnocení, že je  to šunt, až po plesání nad báječností dané věci. A budu vám moc vděčný, když tenhle můj sloupek raději nebudete hodnotit.

autor: Ivan Mls | zdroj: Český rozhlas
Spustit audio

Mohlo by vás zajímat