Devatenáct si František Nedvěd vypůjčil od kanadského písničkáře Gordona Lightfoota
Hudební biografie Františka Nedvěda sice začala v amatérské bigbítové kapele u bicí soupravy, ale od 70. let už je pevně svázána s folkovou scénou. Silným písmem se do ní zapsal coby velmi dobrý zpěvák a solidní kytarista ve skupinách Brontosauři a Spirituál kvintet.
Svébytnou kapitolou je i jeho komornější muzikantský svazek s bratrem Janem, jehož největší vrchol – aspoň co do masové přízně posluchačů – přišel v první půlce 90. let. S jejich koncem se oba bratři vydali každý svou cestou.
Zatímco Jan se mohl opřít o svůj osvědčený autorský talent, František vsadil pro změnu na stejně prověřenou interpretační kvalitu. Písničky mu psali spřátelení autoři, nebo si je rovnou půjčoval od jiných (zejména zahraničních) zpěváků.
Tak jako v případě skladby Devatenáct, kterou si (spolu s docela dlouhou řadou dalších songů) vytáhl z repertoáru světově proslulého kanadského písničkáře Gordona Lightfoota.
Originál písně a českou coververzi můžete porovnat v rubrice Písničky z cizí kapsy.
Mohlo by vás zajímat
Nejposlouchanější
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Závěr příběhu staré Karviné, který měl zůstat pod zemí
Karin Lednická, spisovatelka

Šikmý kostel 3
Románová kronika ztraceného města - léta 1945–1961. Karin Lednická předkládá do značné míry převratný, dosavadní paradigma měnící obraz hornického regionu, jehož zahlazenou historii stále překrývá tlustá vrstva mýtů a zakořeněných stereotypů o „černé zemi a rudém kraji“.