Na začátku chtěl jen ukazovat krásy přírody. Projekt We Love Šumava se ale rozrostl a dnes i pomáhá místním
Richard Brož ze Železné Rudy jezdil za prací do sousedního Německa a druhou polovinu dne trávil fotografováním Šumavy a propagací tohoto koutu naší země na sociálních sítích. Dnes už se projektu We Love Šumava věnuje na sto procent.
„Ta příroda mi vždycky byla blízko, ale tím, že jsem vyrůstal v Železné Rudě, mě nikdy příliš nezajímala. Začalo se to měnit, když jsem si pořídil prvního psa. Byl jsem s ním pořád v lese a bavilo mě to víc a víc,“ vypráví Richard Brož.
Při procházkách fotografoval a o krásy Šumavy se chtěl podělit s lidmi na sociálních sítích. „Vzniklo to celé úplně spontánně. Asi před osmi lety jsem si nechal vyšít slogan We Love Šumava s hashtagem na mikinu a začal jsem tak označovat své fotografie na Instagramu pro snazší vyhledávání. A najednou stejným způsobem označovali fotky i další lidé,“ vzpomíná.
Tak založil i profil na Facebooku a začal sdílet fotky ostatních. „Lidí bylo víc a víc, teď už jsou nás desetitisíce, na Instagramu 43 tisíc, na Facebooku 30 tisíc. Vytvořili jsme komunitu lidí, kteří ukazují, jak je Šumava krásná, a zároveň se jí snažíme pomáhat,“ dodává Richard Brož.
Čtěte také
K projektu We Love Šumava se přidal i jeho bratr Filip. Komunita funguje částečně jako infocentrum. Lidem poradí, jak to na různých místech Šumavy aktuálně vypadá, kam se vydat i kde se dá dobře najíst.
„Fanoušci We Love Šumava jsou lidé z celé republiky, německého pohraničí, ale i z Ameriky nebo třeba Nového Zélandu. Jsou to lidé, kteří třeba Šumavu neznali a díky nám si jí zamilovali,“ popisuje Richard Brož.
Na začátku chtěl pouze ukazovat krásy Šumavy, projekt se ale rozrostl a dnes pomáhá i lidem, kteří tu žijí. „Přispěli jsme přes 300 tisíc korun do nemocnic, domova seniorů, handicapovaným, udělali jsme hezké Vánoce dětem ze sociálně slabších rodin. To všechno je spojené s tričkem s příběhem, které si u nás lidé mohou dvakrát ročně koupit,“ vysvětluje Richard Brož.
Celý rozhovor s Richardem Brožem o projektu We Love Šumava si poslechněte online.
Související
-
Mám tři mobilní telefony, příspěvky na Instagram můžu dávat vždycky, směje se blogerka Budějčanda
Nikdo neví, jak se jmenuje, ani jak vypadá. Přesto ovlivňuje mnoho lidí. Blogerka Budějčanda představuje na sociální síti krásy města, jídlo z restaurací i kulturní akce.
-
Pandemie přivedla na Šumavu nové turisty. Někteří se neumí chovat ani připravit, říká mluvčí parku
Návštěvnické centrum Srní, cesta na Tříjezerní slať nebo Plešné jezero patří k nejvyhledávanějším místům Šumavy. „Příroda je tu po celý rok zajímavá,“ dodává mluvčí parku.
-
Krkonoše mají Krakonoše, Šumava Lesní matku. Je to zachránkyně i lidožroutka, říká sběratel bájí
Jen ten, kdo Šumavou chodí pomalu, zjistí, že to není pouze národní park, ale také obrovská bytost s řadou zajímavých povah a nectností. To říká spisovatel Ondřej Fibich.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Víte, kde spočívá náš společný ukrytý poklad? Blíž, než si myslíte!
Jan Rosák, moderátor
Slovo nad zlato
Víte, jaký vztah mají politici a policisté? Kde se vzalo slovo Vánoce? Za jaké slovo vděčí Turci husitům? Že se mladým paním původně zapalovalo něco úplně jiného než lýtka? Že segedínský guláš nemá se Segedínem nic společného a že známe na den přesně vznik slova dálnice? Takových objevů je plná knížka Slovo nad zlato. Tvoří ji výběr z rozhovorů moderátora Jana Rosáka s dřívějším ředitelem Ústavu pro jazyk český docentem Karlem Olivou, které vysílal Český rozhlas Dvojka.