Most v Týně nad Vltavou je po velké rekonstrukci zase v provozu. Nově má i pruhy pro cyklisty
![](https://budejovice.rozhlas.cz/sites/default/files/styles/cro_16x9_tablet/public/images/48f75b97436c35c5131b81209662cf60.jpeg?itok=H797WTQe)
Opravený most v Týně nad Vltavou si prohlédla Jitka Cibulová Vokatá
Frekventovaný most přes řeku Vltavu v Týně nad Vltavou znovu slouží veřejnosti. Omezení dopravy na hlavním tahu z Českých Budějovic do Bechyně nebo Milevska trvala zhruba půldruhého roku. Práce vyšly na čtvrt miliardy korun.
„Už to bylo docela dlouhé, vznikaly tady i zácpy, tak jsme rádi, že už můžeme jezdit po novém mostě,“ vítá místní obyvatel Jakub Dlouhý.
Uleví se také Václavu Rejnartovi, který bydlí nedaleko mostu. „Jiná cesta pro motoristy na druhou stranu není, takže věříme, že most bude sloužit dál, zase pár desetiletí,“ říká.
„Most je možná pro laika podobný jako ten původní, ale je to úplně jiná konstrukce,“ připomíná ředitel českobudějovického závodu společnosti Eurovia Pavel Vrba. „Původní most byl z předpjatého betonu ze 70. let a nyní jsme zvolili ocelobetonovou konstrukci. Pilíře jsou pouze opravené, zasanované,“ upřesňuje.
„Museli jsme respektovat poměrně frekventovanou říční cestu. Je tady značný pohyb sportovních lodí, takže výstavba a hlavně demolice musely být prováděny velmi opatrně,“ doplňuje Pavel Vrba.
Čtěte také
Investor zvolil metodu „design and build“. Ta se podle Pavla Vrby liší od klasické metody tím, že úkolem zhotovitele je také projektování, zajištění stavebního povolení, zlevnění a zrychlení projektu. „Protože máme vlastní výrobnu ocelových konstrukcí, mohli jsme sami vyrobit nosníky, dovézt je na místo a smontovat, čím se významně urychlila celá zakázka,“ uvádí.
Pro město Týn nad Vltavou byla rekonstrukce mostu důležitá. „Most je více než 55 let starý. Pro nás bylo zásadní, že se kraj rozhodl, že už nebude most udržovat formou nějakých dílčích oprav, ale přistoupilo se ke kompletní rekonstrukci. Navíc Jihočeský kraj přijal i požadavek města na rozšíření mostovky na každé straně o cyklopruh,“ komentuje nezávislý starosta Týna nad Vltavou Karel Hladeček.
Na tyto jízdní pruhy by měly v příštím roce navázat nové cyklotrasy po obou stranách mostu. Co naopak zmizí, je provizorní dřevěný most, po kterém se jezdilo během rekonstrukce. Eurovia ho odstraní do konce září.
Související
-
Přestavba silničního mostu v Týně nad Vltavou jde do finále. Dělníci betonují, pak položí asfalt
Konkrétní obrysy už má přestavovaný páteřní most v Týně nad Vltavou na Českobudějovicku. Ze staré konstrukce toho zbylo jen málo. Tu novou teď stavaři začali betonovat.
-
Polovina památkově chráněného Železného mostu v Týně bude zdvihací, jednání se konečně posunula
Po desítkách let je jasno v otázce přestavby Železného mostu v Týně nad Vltavou. Kvůli nízké výšce nad hladinou bude jedno pole mostu z konce 19. století zdvihací.
-
Most Kosmonautů v Českých Budějovicích se promění. Betonovou konstrukci nahradí ocelové oblouky
Most Kosmonautů v Českých Budějovicích dostane novou podobu podle návrhu Atelieru Horký, který zvítězil v architektonické soutěži. Hlavním znakem jsou ocelové oblouky.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Vance v Mnichově poučoval Evropu. ‚Měli bychom se ohradit proti peskování,‘ říká Jourová
-
Nesmí se jednat o Ukrajině bez Ukrajiny. Česko takovou situaci o nás bez nás už zažilo, řekl Pavel
-
Většina mladých Balkánců uvažuje o odchodu ze své země. ‚Je to tu jako za komunismu,‘ popisuje místní
-
Piráty povede do sněmovních voleb Hřib. V kampani se chce zaměřit na krizi bydlení i modernizaci státu