Je libo noc ve stromovém domku? I takové nabídky shromažďuje Jihočeská centrála cestovního ruchu

2. červenec 2024

Cestovní ruch v jižních Čechách se po covidu vzpamatovává z útlumu. Co se týče českých návštěvníků, už trumfnul dobu před lockdownem. Zahraniční turisté si k nám sice hledají cestu pomaleji, ale i jejich počet stoupá a jsou ochotnější než dřív objevovat méně okoukaná místa.

„Do jižních Čech loni dorazilo téměř 1,7 milionu návštěvníků, a ti si za svůj cíl volili jak klasická, oblíbená místa, tak i méně známé skvosty. V první pětce se nezměnilo nic. Nejvíc návštěvníků nalákala zoo v Hluboké nad Vltavou, více než 280 tisíc lidí. Na druhém místě je hrad a zámek v Českém Krumlově, kam dorazilo 243 tisíc turistů. Přes magických 200 tisíc hostů se dostaly i Stezka korunami stromů na Lipně a zámek v Hluboké nad Vltavou,“ uvádí Jana Píchová z marketingu Jihočeské centrály cestovního ruchu.

Jana Píchová z Jihočeské centrály cestovního ruchu

Zoologické zahrady podle ní táhnou. „V desítce nejnavštěvovanějších jihočeských míst jsou ještě další tři – zoo v Táboře, na Hrádečku v Horní Pěně a také Zoo Dvorec. Skokanem roku 2023 pak byla Alšova jihočeská galerie, kam zavítalo i díky výstavě H. R. Gigera 84 tisíc návštěvníků, což je velký úspěch a Alšovka si ho určitě zaslouží. A desítku kompletuje Jihočeské muzeum v Českých Budějovicích a Husitské muzeum v Táboře,“ doplňuje.

To jsou podle Jany Píchové stálice, kam lidé dorazí vždycky. Jihočeský destinační management se ale snaží nasměrovat návštěvníky i tam, kam by sami nezamířili. „Teď táhnou sociální sítě a influenceři. Proto zahajujeme třetí ročník projektu, v němž tvůrci kreativního obsahu zavítají do jižních Čech, aby přes sociální sítě ukázali krásy našeho regionu a představili je potenciálním návštěvníkům,“ popisuje.

Jihočeská centrála cestovního ruchu je ve spojení s influencery různého zaměření a věku. „Tenhle mix tvůrců je pro nás důležitý, abychom oslovili co nejširší skupinu turistů. Ukážeme, co tu máme pro různé cílové skupiny, ať už se jedná o výlety pro cyklisty, motorkáře, karavanisty, vozíčkáře, rodiny s dětmi, kteří jsou naše obrovská cílová skupina, ale i cestovatele s psími parťáky – těm influenceři ukážou dog friendly místa,“ vyjmenovává Jana Píchová.

Čtěte také

Letošní ročník zahájil herec Lukáš Langmajer, který už se svými dětmi a obytňákem putuje jihočeským regionem. „Postupně se k němu připojí parta dalších kamarádů s dětmi, takže to bude taková chlapská jízda. My se na to moc těšíme a budeme jejich zážitky postupně zveřejňovat. Aktuálně jsou na Třeboňsku, navštíví Českou Kanadu, Obludiště, různé kempy a lidé se mohou inspirovat a vydat se tak trochu po jejich stopách,“ líčí Jana Píchová.

Covid v turismu paradoxně nastartoval nové trendy a oživil trh. „Covidová situace nám ukázala, že lidé si chtějí dopřát dovolenou, ať se děje, co se děje,“ konstatuje Jana Píchová. „Vyzráli na to tak, že začali chodit víc do přírody. A protože museli být o samotě, vyhledávali pěší výlety, cestování na kole nebo v karavanu. Takže jsme jim šli naproti rozšiřováním cyklotras, pěších stezek, podpořili jsme vznik a rekonstrukci karavanových stání, budovali ohniště a další místa pro trávení volného času,“ dodává.

Spolu s kempingem se rozšiřuje i takzvaný glamping. „To je netradiční ubytování, ještě něco víc než kemping. Spaní v týpí, v upravené maringotce nebo dokonce ve stromových domcích v korunách stromů,“ vysvětluje Jana Píchová. I tento trend se tedy jihočeský turistický management snaží zachytit.

Kam a jak se tedy vydat do jižních Čech na prázdniny, kudy vede pivní stezka a proč se nepromočí vodácká mapa? Celý rozhovor s Janou Píchovou z Jihočeské centrály cestovního ruchu si poslechněte online.

Spustit audio

Související