Hana Hosnedlová: Útoky reklamy
Denně na nás útočí desítky, možná stovky různých reklam, doporučení a nabídek, ať už z televize, internetu, letáků či plakátů. Nejvytrvalejší jsou nabídky zázračných preparátů na hubnutí, na krátkozrakost, nedoslýchavost, proti bolestem kloubů nebo svalů.
Divím se, že už dávno nejsme národem bystrozrakých, svalnatých mužů a štíhlounkých žen se sluchem jako rys, s úžasnou pletí a bez jakýchkoliv zdravotních problémů.
Několikrát jsem mluvila s přáteli, kteří podlehli svodům těchto reklam a pořídili si za nemalé peníze nějaký zázračný preparát. Ani jednomu se žádný neosvědčil...
A přesto se stále objevují další a další důvěřivci, kteří jsou ochotni nějaký ten tisíc obětovat a získat neuvěřitelné zázraky, co reklama nabízí. Třeba krém, díky němuž zhubnete za noc o čtyři kila, nebo přípravek, který vyléčí po pár dnech užívání váš problém s bolavými koleny či kyčlemi. Kdo by po tom netoužil?
Už se sice neobjevují podomní obchodníci, kteří chodili od dveří ke dveřím, ale stoprocentně je nahradili agenti nabízející zboží po telefonu. A co jim rozhodně nelze upřít, je jejich výmluvnost, přesvědčivost a vypilovaná manipulace s potenciálním zákazníkem.
Diskusi v žádném případě nedoporučuji. Pokud chcete jednoznačně odmítnout, skončete nevyžádaný telefonát hned v začátku. Jinak vás dostanou – mají na to totiž školení!
Mohlo by vás zajímat
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A s poslední rozhlasovou nahrávkou Josefa Skupy? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka


Hurvínkovy příhody 5
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka