Bez oslav a se ztrátami. Opatření proti šíření koronaviru dopadají na extraligové sportovní kluby

1. prosinec 2021 08:28

Omezení návštěvnosti na sportovních utkáních kvůli šíření koronaviru musí řešit i českobudějovické elitní kluby. Volejbalisté Jihostroje ve středu na své palubovce přivítají ruský tým Kuzbass Kemerovo v rámci evropského poháru CEV. Původně to měl být slavnostní zápas s plnými tribunami a několika doprovodnými akcemi. Diváků smí ale přijít maximálně tisícovka. Hokejistům i fotbalistům pak vládní restrikce přinášejí výrazné ztráty.

„Samozřejmě jsme čekali, že to bude jeden z vrcholů sezony i po stránce divácké návštěvnosti, že co nejvíc fanoušků bude moci vidět na vlastní oči zápas s elitním světovým klubem,“ říká generální manažer volejbalového klubu Jihostroj České Budějovice Robert Mifka.

Pro utkání s Kuzbassem Kemerovo se počítalo s rozšířením tribun i na hrací plochu a několika doprovodnými akcemi. Tým si ale uvědomuje vážnost situace a ke všemu přistupuje s pochopením. „Primární je pro nás to, abychom dokázali všechna opatření naplnit a přispěli k překonání tohoto těžkého období,“ připomíná Robert Mifka.

Velkým oříškem je pro vedení klubu také organizace cesty na odvetné utkání s Kemerovem, které Jihostroj odehraje už příští týden v tomto více než 5500 kilometrů vzdáleném sibiřském městě. „Poslední měsíc nedělám nic jiného, než se snažím, abychom se v pořádku dostali do Ruska a zase zpátky. Bohužel je tam spousta věcí, které neovlivníme a které ovlivní ruská strana, a musíme holt čekat, jestli se jim zrovna bude chtít,“ dodává Robert Mifka.

Čtěte také

Na domácí utkání hokejistů Motoru České Budějovice chodilo v této sezóně průměrně bezmála 5800 diváků na zápas. Omezení na pouhou tisícovku proto představuje velkou finanční ztrátu.

Klub má navíc přes čtyři tisíce permanentkářů. „Oni jsou teď ti, kdo budou tratit, protože je budeme moct pouštět na jeden ze čtyř zápasů. Ostatní ztráty jsou v řádech statisíců za vstupenky, které nemůžeme prodávat. Na jeden zápas jsou to statisíce, na víc zápasů už to mohou být miliony, a to je samozřejmě pro náš klub zásadní,“ uvádí marketingový ředitel a tiskový mluvčí Tomáš Kučera.

Prvoligoví fotbalisté Dynama mají do konce roku před sebou už pouze jediný domácí zápas. Do předprodeje vzhledem k aktuálním opatřením nejspíš nedají žádné lístky. Podle mluvčího klubu Aleše Strouhy budou počítat, že přijde co nejvíc permanentkářů. „Naše tržby jsou v tuhle chvíli prakticky nulové,“ doplňuje.

I přes to se ale představitelé všech klubů na jedné věci shodují – i tisíc diváků dokáže vytvořit slušnou herní kulisu, a ta je pořád lepší než prázdné tribuny, které hráči museli smutně pozorovat celou minulou sezónu.

Spustit audio

Související