Začala ražba železničního tunelu u Mezna. Vlaky mezi Prahou a Táborem díky němu zrychlí

Stavba železničního koridoru, tunel Ejpovice na Plzeňsku, modernizace, stavaři, dělníci
Stavba železničního koridoru, tunel Ejpovice na Plzeňsku, modernizace, stavaři, dělníci

Rychlostí až 160 kilometrů za hodinu budou moci jezdit vlaky mezi Prahou a Táborem. Expresní soupravy zvládnou cestu mezi oběma městy za hodinu a jezdit budou i po nové koleji.

Umožní jim to nový tunel u Mezna na Benešovsku, který je jednou z částí modernizace trati mezi Sudoměřicemi u Tábora a Voticemi.

Ražba tunelu začala slavnostně ve středu. Byl u toho i farář Vladimír Koranda, který požehnal sošku svaté Barbory, patronky všech horníků a těch, kteří pracují v podzemí.

Tunel se bude razit takzvanou novorakouskou metodou. „To znamená, že celá plocha se razí ve dvou částech, nejdřív horní část tunelu a pak se dobírá jádro tunelu se dnem,“ vysvětlil na staveništi ředitel výstavby z firmy OHL Železniční stavby Lumír Pyszko.

Dokud to horniny umožní, budou dělníci s pomocí mechanizace dělat klasické výkopy. Později se přistupuje k těžení hornin pomocí trhacích prací. „Když je tvrdost hornin taková, že už nelze rozpojovat klasickými zemními stroji, nebo je to neekonomické, používáme trhaviny,“ dodal Lumír Pyszko.

Tunel bude dlouhý 840 metrů. „Stavba je zvláštní v tom, že terénem České Sibiře povede víceméně téměř v celé délce v nové stopě. Trať opustí stávající jednokolejku,“ připomněl náměstek generálního ředitele pro modernizaci dráhy ze Správy železniční dopravní cesty Mojmír Nejezchleb.

Veškeré práce na železničním tunelu u Mezna by měly být hotové v roce 2022.

Spustit audio

Související