Většinu jihočeských železnic budou dál obsluhovat České dráhy

České dráhy, vlaky, nádraží, železnice, cestování, doprava. Ilustrační foto

Nové vlakové soupravy, opravy nádražních budov nebo dostavba koridoru. To jsou největší investice, které na jihu Čech chystají České dráhy a Správa železniční dopravní cesty.

Národní dopravce bude většinu železnic v kraji provozovat dalších deset let. Pořídí proto například nové soupravy Regiopanter, které už jezdí třeba na trati z Českých Budějovic do Českých Velenic.

„Do budoucna budeme pro Jihočeský kraj pořizovat dalších deset jednotek stejného typu. Budou jezdit na všech ostatních elektrických tratích, které se tu provozují, to znamená České Budějovice – Tábor, České Budějovice – Písek a České Budějovice – Strakonice,“ říká Jiří Ješeta z generálního ředitelství Českých drah.

Společnost chce podle něj do svého jihočeského vozového parku investovat zhruba 1,7 miliardy korun. „Dále budeme pořizovat sedm motorových jednotek pro zhruba 120 lidí a modernizovat některá stávající vozidla,“ doplňuje.

Prioritou Správy železniční dopravní cesty je oprava vlakového nádraží v Českých Budějovicích. Ta by měla začít příští rok na jaře a potrvá dva až tři roky. Náklady se podle odhadu vyšplhají asi na 570 miliónů korun.

Vlakem z Budějovic do Prahy za pouhých 101 minut. Je ale potřeba dostavět koridor

Nádraží České Budějovice, vlaková souprava, vagóny, železnice

Nejméně dvě hodiny a dvě minuty trvá cesta vlakem z Českých Budějovic do Prahy. Rychleji to zatím expres nedokáže, protože stále není dokončená modernizace trati.

„Ta stavba je velmi nákladná, je technicky složitá, je to památkově chráněný objekt. Ze zkušeností s obdobnými stavbami víme, že teprve když je stavba zahájená, zjistí se faktický stav a termín dokončení prací, které jsou pod drobnohledem památkářů, se může měnit,“ komentuje ředitel Stavební správy Západ SŽDC Petr Hofhanzl.

Dalším cílem je pokračování stavby čtvrtého železničního koridoru České Budějovice – Praha. Tu doprovází komplikace v úseku Nemanice – Ševětín, kde má vzniknout nejdelší tuzemský vlakový tunel. Obec Hosín totiž napadla územní rozhodnutí pro tuto stavbu.

„Lidem z Dobřejovic se nelíbí, že na dohled od obce by nově vedla železniční trať,“ popisuje Petr Hofhanzl. O budoucnosti projektu budou zástupci SŽDC jednat přímo s obyvateli Hosína 24. dubna.

Spustit audio

Související