Vlakem z Budějovic do Prahy za pouhých 101 minut. Je ale potřeba dostavět koridor

20. leden 2019
Nádraží České Budějovice, vlaková souprava, vagóny, železnice

Nejméně dvě hodiny a dvě minuty trvá cesta vlakem z Českých Budějovic do Prahy. Rychleji to zatím expres nedokáže, protože stále není dokončená modernizace trati.

Až bude stavba takzvaného čtvrtého železničního koridoru kompletně hotová, měla by cesta trvat hodinu a půl.

Těší se na to Miroslav Zachariáš, který vlakem jezdí často. „Pracuji v Liberci, ale jsem z Tábora a také jezdím s kolem na závody. Jsem velmi rád, že četnost spojů mezi Budějovicemi, Táborem a Prahou je tak silná a koridor samozřejmě vítám,“ říká.

Stejný názor má i Radim Stříška, který jezdí vlakem pravidelně z Prahy do Tábora. „Líbí se mi to, budu spokojený. Dneska jezdit za hodinu a čtvrt do Tábora je ideální, a když to bude za hodinu, tak ještě lepší,“ komentuje.

Pracuje se u Ševětína i Sudoměřic

Podle mluvčí Správy železniční dopravní cesty Radky Pistoriusové pokračuje v letošním roce modernizace trati mezi Ševětínem a Dynínem na Českobudějovicku, která má skončit příští rok.

„Tento úsek je v současné době dvoukolejný, ale neodpovídá parametrům koridorové tratě. Rekonstruována, respektive přesunuta budou nástupiště ve stanici Neplachov a nové nástupiště dostane také stanice Dynín,“ upřesňuje.

Pracuje se i na stavbě trati mezi Sudoměřicemi a Voticemi, tady má být koridor hotový do roku 2021. Náklady jsou čtyři miliardy 300 milionů korun. „Stavba obsahuje zdvoukolejnění úseku Sudoměřice – Votice, převážně na přeložce, to znamená opuštění stávajících železničních stanic Střezimíř, Ješetice, Heřmaničky a vznik nové železniční stanice Červený Újezd,“ popisuje Radka Pistoriusová.

Součástí tohoto úseku budou i dva nové tunely. Tunel Mezno bude dlouhý 840 metrů a tunel Deboreč, jehož výstavba už začala, se potáhne v délce 660 metrů.

O provozování většiny jihočeských železničních tratí se uchází pouze České dráhy

Osobní vlak společnosti České dráhy v zimním provozu ve sněhu (ilustrační foto).

Na většině jihočeských železnic budou nejspíš dál jezdit soupravy Českých drah. Ty se totiž jako jediné uchází o provoz na příštích deset let. Zakázka se týká všech tratí s výjimkou takzvaných šumavských lokálek.

Dalším úsekem, jehož výstavba bude zahájena letos v září, je trať mezi Doubím a Soběslaví na Táborsku. Tady se jedná o investici za čtyři miliardy korun a nová trať má být vybudována do dubna 2023.

„Hlavním cílem modernizace v tomto úseku je výstavba nové dvoukolejné přeložky, která přinese zvýšení kapacity trati. Díky přeložce rovněž dojde ke zvětšení oblouku, což umožní maximální rychlost vlaků 160 km/h. Instalací moderního zabezpečovacího zařízení se současně zvýší bezpečnost provozu,“ dodává Radka Pistoriusová.

Stavba čtvrtého železničního koridoru začala před 14 lety modernizací prvního úseku Strančice – Praha Hostivař. Dokončení projektu by se cestující mohli dočkat do roku 2026. Cesta z Českých Budějovic do Prahy se pak zkrátí na 101 minut.

Spustit audio

Související