O provozování většiny jihočeských železničních tratí se uchází pouze České dráhy
Na většině jihočeských železnic budou nejspíš dál jezdit soupravy Českých drah. Ty se totiž jako jediné uchází o provoz na příštích deset let. Zakázka se týká všech tratí s výjimkou takzvaných šumavských lokálek.
O zakázku za zhruba šest a půl miliardy korun měla ještě donedávna zájem také společnost LEO Express. Z výběru ale odstoupila, protože vyhrála podobný tendr ve Zlínském kraji.
„Jedná se o tři provozní soubory, o elektrickou trakci, motorovou trakci s výjimkou Šumavy a o trať z Tábora do Bechyně, takzvanou Bechyňku, která je specifická tím, že tam je nízkovoltážní napětí,“ vysvětluje krajský radní pro dopravu Jiří Švec.
Vedení kraje zakázku vypsalo už loni. I tehdy se do soutěže přihlásily České dráhy, ale kvůli vysoké nabídkové ceně jí kraj zrušil.
Smlouvu o provozu tratí na příštích deset let by obě strany měly podepsat v průběhu letošního roku. „V dubnu bychom chtěli uzavřít s Českými drahami minimálně předběžnou smlouvu o tom, že jsme se dohodli na nějaké předběžné ceně. Samotná smlouva musí být uzavřena někdy v průběhu tohoto roku, protože od prosince mají jezdit,“ dodává Jiří Švec.
Cestující si stěžují na zhoršené podmínky ve vlacích na šumavských lokálkách
Malý počet spojů, složitý prodej jízdenek a nedostatek místa v soupravách. Takové stížnosti v poslední době zaznívají od některých cestujících na adresu vlaků GW Train Regio.
V oblasti autobusové dopravy Jihočeský kraj tolik chvátat nemusí. Radní rozhodli, že odsunou vypsání tendru na nového autobusového dopravce, který bude linky v jižních Čechách obsluhovat od prosince roku 2021.
„Dodatkem prodloužíme smlouvy se stávajícími dopravci o dva roky. Zároveň dopracujeme výběrové řízení, protože jsme v prosinci získali dopravní model, ze kterého teď taháme data. Budeme mít spoustu vědomostí, podle nichž ještě dokážeme upravit tu zadávací dokumentaci tak, aby odpovídala tomu, co chceme,“ upřesňuje důvody jihočeská hejtmanka Ivana Stráská.
Stejně jako v případě železnic, i nový autobusový dopravce bude linky obsluhovat po dobu deseti let.
Související
-
Srážka vlaků u Křemže upozornila na několik nesrovnalostí
Správa železniční dopravní cesty v roce 2016 označila trať z Českých Budějovic do Černého Kříže za nejbezpečnější v zemi. Nedávná nehoda vlaků ale poukázala na nedostatky.
-
Mezi Prahou a Budějovicemi začaly jezdit expresní vlaky...
Rychlostí až 160 kilometrů v hodině jezdí nové expresní vlaky Českých drah mezi Prahou a Českými Budějovicemi. Nejrychlejší spoje cestu zvládnou za méně než dvě hod...
-
Plánují velké opravy nádražních budov i změny na šumavských...
Správa železniční dopravní cesty investuje v následujících třech letech bezmála čtvrt miliardy korun do oprav jihočeských nádraží. Už brzy se na šumavské koleje pop...
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Rusové nechtějí Severokorejce moc ukazovat, ale potřebují je. Testují si je do budoucna, říká Macko
-
Roky studovaly, aby byly lékařkami. Kvůli převratu se ale řada myanmarských žen živí prostitucí
-
Apple používá krvavé minerály, myslí si Kongo. Podalo na něj trestní oznámení ve dvou státech EU
-
Nejvyšší správní soud definitivně potvrdil správnost tendru na první úsek metra D z roku 2020