O provozování většiny jihočeských železničních tratí se uchází pouze České dráhy

13. leden 2019 15:06

Na většině jihočeských železnic budou nejspíš dál jezdit soupravy Českých drah. Ty se totiž jako jediné uchází o provoz na příštích deset let. Zakázka se týká všech tratí s výjimkou takzvaných šumavských lokálek.

O zakázku za zhruba šest a půl miliardy korun měla ještě donedávna zájem také společnost LEO Express. Z výběru ale odstoupila, protože vyhrála podobný tendr ve Zlínském kraji.

„Jedná se o tři provozní soubory, o elektrickou trakci, motorovou trakci s výjimkou Šumavy a o trať z Tábora do Bechyně, takzvanou Bechyňku, která je specifická tím, že tam je nízkovoltážní napětí,“ vysvětluje krajský radní pro dopravu Jiří Švec.

Vedení kraje zakázku vypsalo už loni. I tehdy se do soutěže přihlásily České dráhy, ale kvůli vysoké nabídkové ceně jí kraj zrušil.

Smlouvu o provozu tratí na příštích deset let by obě strany měly podepsat v průběhu letošního roku. „V dubnu bychom chtěli uzavřít s Českými drahami minimálně předběžnou smlouvu o tom, že jsme se dohodli na nějaké předběžné ceně. Samotná smlouva musí být uzavřena někdy v průběhu tohoto roku, protože od prosince mají jezdit,“ dodává Jiří Švec.

Cestující si stěžují na zhoršené podmínky ve vlacích na šumavských lokálkách

Na tratích České Budějovice - Černý Kříž, Číčenice - Nové Údolí a Strakonice - Volary končí České dráhy, nastupuje GW Train Regio

Malý počet spojů, složitý prodej jízdenek a nedostatek místa v soupravách. Takové stížnosti v poslední době zaznívají od některých cestujících na adresu vlaků GW Train Regio.

V oblasti autobusové dopravy Jihočeský kraj tolik chvátat nemusí. Radní rozhodli, že odsunou vypsání tendru na nového autobusového dopravce, který bude linky v jižních Čechách obsluhovat od prosince roku 2021.

„Dodatkem prodloužíme smlouvy se stávajícími dopravci o dva roky. Zároveň dopracujeme výběrové řízení, protože jsme v prosinci získali dopravní model, ze kterého teď taháme data. Budeme mít spoustu vědomostí, podle nichž ještě dokážeme upravit tu zadávací dokumentaci tak, aby odpovídala tomu, co chceme,“ upřesňuje důvody jihočeská hejtmanka Ivana Stráská.

Stejně jako v případě železnic, i nový autobusový dopravce bude linky obsluhovat po dobu deseti let.

Spustit audio

Související