Plánují velké opravy nádražních budov i změny na šumavských železnicích

Na tratích České Budějovice - Černý Kříž, Číčenice - Nové Údolí a Strakonice - Volary končí České dráhy, nastupuje GW Train Regio

Správa železniční dopravní cesty investuje v následujících třech letech bezmála čtvrt miliardy korun do oprav jihočeských nádraží. Už brzy se na šumavské koleje poprvé vydají vlaky soukromého dopravce. Tato a další témata probírali jihočeští zastupitelé na netradičním jednání přímo ve vlaku.

Hlavním předmětem jednání byla smlouva o vzájemné spolupráci mezi Jihočeským krajem a Českými drahami. Ta současná vyprší v roce 2019.

Podle radního pro dopravu Jiřího Švece ale Jihočeský kraj rozhodně nebude upřednostňovat České dráhy před ostatními dopravci. „My neumíme, nemůžeme a ani nechceme nikoho zvýhodňovat. Musíme samozřejmě postupovat zcela transparentně a budeme se snažit vybírat nové dopravce tak, aby to byla otevřená soutěž, a budeme doufat, že vyhraje ten nejlepší,“ uvedl.

Ředitel Regionálního obchodního centra Českých drah v Českých Budějovicích Jiří Kafka je s dosavadní spoluprací s Jihočeským krajem spokojen. „V předchozích osmi letech jsme dokázali modernizovat vozidla, nakoupit nová vozidla, a to vše ve spolupráci s Jihočeským krajem. Kdyby nebyla vůle kraje, aby občané cestovali vozidly odpovídajícími 21. století, tak my bychom těžko něco dělali, protože kraj je objednavatel a tuto veřejnou službu hradí Českým drahám,“ řekl.

Novinky teď čekají hlavně šumavské železnice. Od 10. prosince na nich budou jezdit vlaky společnosti GW Train Regio. Podle Jiřího Švece by neměly nastat žádné komplikace. „Je to připraveno. O tom, zda to bude lepší, či horší, těžko dopředu spekulovat. Já jsem přesvědčen, že nový dopravce udělá všechno, k čemu se zavázal, a že cestující si kromě jiného nápisu na vlaku nevšimnou žádného výrazného rozdílu,“ dodal.

Velké investice v příštích třech letech chystá hlavně Správa železniční dopravní cesty, která plánuje opravit jihočeské nádražní budovy. Hlavním a nejdůležitějším projektem bude rekonstrukce vlakového nádraží v Českých Budějovicích

„To je pro nás absolutní krajská priorita, investiční hodnota té stavby by měla být 165 milionů. V příštím roce je v plánu asi pět menších oprav na menších nádražích, v roce 2019 už větší investice v hodnotě 36 milionů do železní stanice Tábor a 10 milionů do stanice Milevsko,“ připomíná ředitel Správy železniční dopravní cesty Pavel Surý.

Už brzy má také začít přeměna nádraží ve Strakonicích. Starou nádražní budovu tam nahradí nový přestupní terminál.