Výmoly, rezavé koleje, překážky. Úzkokolejka na pomezí jižních Čech a Vysočiny chátrá, vlaky už po trati nejezdí
Společnost Jindřichohradecké místní dráhy, která provozovala úzkokolejku na pomezí Jihočeského kraje a Vysočiny, je v insolvenci. Vlaky už sedm měsíců nejezdí, na trati jsou popadané stromy, koleje rezaví. Řidiči si navíc stěžují, že chátrají i přejezdy v místech, kde dráha kříží veřejné silnice.
Například na přejezdu na úzkorozchodné trati mezi Jindřichovým Hradcem a Kamenicí nad Lipou jsou výmoly a vydrolený asfalt, který samotné koleje v některých místech převyšuje až o několik centimetrů. „Je tu hrb jako bejk. Když tady jel kamion, který vezl na návěsu bagr, to bylo drčení,“ popisuje místní řidič.
Úzkokolejka kříží cesty na desítkách míst. Někde jde jenom o lesní komunikace, někde ale trať kříží veřejné silnice.
Poslední vlaky projely po úzkokolejce v říjnu. Za stav přejezdů ale stále odpovídají Jindřichohradecké místní dráhy. „Za stav a údržbu železničních přejezdů odpovídá vlastník dráhy,“ potvrzuje mluvčí Drážního úřadu Pavlína Straková.
Jindřichohradecké místní dráhy v současnosti de facto nefungují. Telefonní číslo, které využíval předseda představenstva Boris Čajánek, je zrušené.
Pokud by se na neudržovaných přejezdech stala nehoda, policie může k těmto okolnostem přihlédnout. „Policisté při každé dopravní nehodě šetří míru zavinění ze strany řidiče a berou samozřejmě v potaz i další okolnosti, mezi kterými by mohla být právě závada na komunikaci a přejezdu,“ uvádí mluvčí Dana Čírtková.
Jaký bude další osud úzkokolejné trati, která propojuje Jihočeský kraj a Vysočinu, je v tuto chvíli nejasné. Stejně jako to, kdo se v budoucnu postará o údržbu železničních přejezdů.
Související
-
Na jindřichohradeckou úzkokolejku by se mohly vrátit vlaky. Zájem o provoz projevil nový dopravce
Brněnská společnost Gepard Express nabízí Jihočeskému kraji a Vysočině, že zajistí dopravu na úzkokolejce. Na té nejezdí vlaky od poloviny října, dopravce je v insolvenci.
-
Až 200 kilometrů za hodinu. Vlaky jezdí v novém koridoru mezi Sudoměřicemi a Voticemi
Tři měsíce museli cestující mezi Sudoměřicemi a Voticemi přesedat z vlaků na autobusy. S prvním červencovým dnem ale výluka spojená s přepojením na nový koridor skončila.
-
Největší železniční oblouk v zemi překlene Vltavu u Orlíku. Původní historický most zůstane vedle
Břehy řeky Vltavy mezi Červenou a Červeným Újezdcem na Písecku spojí nový obloukový most. Roste hned vedle stávající konstrukce z roku 1889, která měla jít původně k zemi.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Nový ministr Kulhánek je na Jesenicku. ‚Nevezu kufříky peněz, potřebuji reálnou zpětnou vazbu,‘ říká
-
Počet nakažených covidem stoupá. ‚Vidíme jen špičku ledovce,‘ varuje epidemiolog
-
Vědí, že mají většinu, tak to válcují. Jmenování Kulhánka mě děsí, hodnotí vládu Maříková z SPD
-
Interpol chce identifikovat 46 žen. Jejich pozůstatky našel po celé Evropě, žádá o pomoc veřejnost