Už měsíc nevyjely vlaky na úzkokolejku. Chybí smlouvy i licence, vozy převzala insolvenční správkyně
Jeřáby nakládají na korby nákladních aut historické vagóny společnosti Jindřichohradecké místní dráhy. S majetkem teď může nakládat výhradně insolvenční správkyně. Provozovatel úzkokolejky má dluhy, chybí mu licence, přišel o smlouvy s oběma kraji. Vlaky už měsíc nevyjely. A jak se zdá, jen tak nevyjedou.
Místní lidé přišli o vlakové spojení mezi Kamenicí nad Lipou a Obrataní. Společnost Jindřichohradecké místní dráhy, která ho zajišťovala, je v insolvenci. V úterý nechala insolvenční správkyně Daniela Urbánková odvézt dva historické vagóny do železničního muzea na Rakovnicku. Ani její kancelář, ani ředitel společnosti Boris Čajánek to ale nechtěli nijak komentovat.
Jindřichohradeckým místním drahám chybějí smlouvy s oběma kraji. Kraj Vysočina proto zavedl úplně novou víkendovou autobusovou linku a od 11. prosince chce po dohodě s Jihočeským krajem posílit i další spoje.
Čtěte také
Dalším problémem je chybějící osvědčení o bezpečnosti provozovatele dráhy. Společnost o něj sice požádala, ale zatím neúspěšně. „V podané žádosti shledal Drážní úřad nedostatky a vyzval k doplnění podkladů. Řízení bylo přerušeno,“ potvrdila mluvčí Drážního úřadu Pavlína Straková. Úřad navíc vede řízení o odebrání dalších dvou licencí nutných k provozování železnice.
Kraj Vysočina, stejně jako ten Jihočeský, rozvázal se společností smlouvu. Do budoucna chce při zajišťování dopravní obslužnosti počítat výhradně s linkovými autobusy.
Pokud by se ale podařilo vše vyřešit, měl by kraj zájem o letní turistické vlaky. „Jsme připraveni jednat pro rok 2024 o nějaké objednávce, která by turistický režim udržela,“ nastínil hejtman Vítězslav Schrek. Z kraje ale také zaznělo, že zakázku by nutně nemusely dostat Jindřichohradecké místní dráhy.
Související
-
Návrat vlaků na jindřichohradeckou úzkokolejku je v nedohlednu. Kraj vypověděl smlouvu
Ještě před pár týdny na ní jezdily vlaky, teď už ale úzkokolejka zeje prázdnotou. Spoje Jindřichohradeckých místních drah definitivně nahradí autobusy krajského dopravce.
-
Až 200 kilometrů za hodinu. Vlaky jezdí v novém koridoru mezi Sudoměřicemi a Voticemi
Tři měsíce museli cestující mezi Sudoměřicemi a Voticemi přesedat z vlaků na autobusy. S prvním červencovým dnem ale výluka spojená s přepojením na nový koridor skončila.
-
Nový dopravní terminál ve Veselí nad Lužnicí spojil vlakové a autobusové nádraží
Lidé ve Veselí nad Lužnicí využívají nový přestupní terminál, který propojuje autobusové a vlakové nádraží. Součástí projektu bylo i vybudování padesáti parkovacích míst.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Přes 60 ruských tankerů zakotvilo na moři s miliony barelů ropy. Je to důsledek amerických sankcí
-
Vyhlášení CHKO Soutok je tlačeno na sílu. Ve střetu zájmů v žádném případě nejsem, říká senátor Šlachta
-
ONLINE: Ukrajinská armáda přesouvá lidi z letectva k pozemním jednotkám. Týká se to až 5000 vojáků
-
Izraelci ví, že vítězství nad Hamásem není možné. Trump chce dohodu před inaugurací, říká novinářka