Rychlíky přestaly zastavovat v Ražicích. Cestování na trati mezi Plzní a Pískem se tak zkomplikovalo
Zrušení zastávky rychlíkových spojů z Plzně do Českých Budějovic v Ražicích způsobilo ve všední dny mnoha lidem problémy. Cestující musí do Písku jet ze vzdálenějších Strakonic. Tam se ale často stává, že navazující přípoj odjede dřív než rychlík. Záležitostí se zabývali písečtí radní, tento problém má totiž vliv i na dopravu ve městě.
„Je to úplná katastrofa. Přestupuje se ve Strakonicích, cesta je delší, stává se, že ten spěšný vlak nepočká na rychlík. Zůstala jsem několikrát ve Strakonicích, dokonce se mi jednou stalo, že jsem z Plzně do Písku cestovala šest hodin,“ popisuje lékařka Taťána Fischerová, která denně dojíždí do písecké nemocnice. Nakonec se tedy rozhodla jezdit do zaměstnání autem.
Proč ministerstvo dopravy zrušilo zastávku rychlíkových spojů v Ražicích, vysvětluje mluvčí Tomáš Lukašík: „Ražice jsou obcí, ve které žije necelých 400 obyvatel a vlaky dálkové dopravy zde zastavovaly pouze z důvodu zajištění přípojných vazeb ve směru na Písek, nikoli kvůli přepravní potřebě samotné obce. A protože v současné době jsou tyto přípoje zajištěny již ve Strakonicích, nezastavují vlaky dálkové dopravy v Ražicích v pracovních dnech.“
Zrušení rychlíkové zastávky v Ražicích komplikuje život cestujícím a má podle píseckého místostarosty Petra Hladíka z KDU-ČSL dopady i na dopravu v Písku. „Komplikace, které vznikají s tím, že není synchronizovaná regionální integrovaná doprava v okolí města, přináší příliv aut. Ta musí do města vjet, musí tu někde zaparkovat a potom se zase ve špičce proplétají pryč,“ popisuje.
Čtěte také
„Snažíme se s krajským koordinátorem dopravy komunikovat průběžně. Vždycky jsme ujišťováni, že veškerá doprava je synchronizovaná, že na sebe navazuje, že všechno funguje, ale jak zjišťujeme, ne vždycky je to úplně pravda,“ dodává.
Vrácení rychlíkové zastávky do jízdního řádu podle mluvčího ministerstva dopravy Tomáše Lukašíka vyloučené není. „Jakmile takový podnět obdržíme, budeme se jím samozřejmě zabývat a zmíněné důvody rádi posoudíme,“ uvádí.
Město Písek poslalo 7. října výzvu k obnovení rychlíkové zastávky společnosti Jikord, která zajišťuje dopravu pro Jihočeský kraj, a také ministerstvu dopravy. Návrat k původní trase přes Ražice by byl v případě souhlasu ministerstva dopravy možný nejdřív při celostátní změně jízdních řádů, tedy 12. prosince.
Související
-
Vlakem z Budějovic do Prahy za pouhých 101 minut. Je ale potřeba dostavět koridor
Nejméně dvě hodiny a dvě minuty trvá cesta vlakem z Českých Budějovic do Prahy. Rychleji to zatím expres nedokáže, protože stále není dokončená modernizace trati.
-
Z vlaku na autobus přestoupí ve Strakonicích suchou nohou. Mají tu nový dopravní terminál
Pohodlně z vlaku na autobus přestoupí lidé ve Strakonicích. Společnost ČSAD STTRANS postavila vedle vlakového nádraží dopravní terminál pro autobusy za více než 55 milionů.
-
České dráhy investují stamiliony do modernizace vlaků na jihu Čech
Novou desetiletou smlouvu na zajištění železniční dopravy na jihu Čech podepsaly Jihočeský kraj a České dráhy. Kraj zaplatí sedm miliard, smlouva začne platit v prosinci.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Policie kroužila kolem Fica. ‚Vláda tvrdí, že to je jak v 50. letech. Není,‘ kritizuje exministryně
-
‚Koukáme na něj jako na blázna s mocí.‘ Protesty by mohly urychlit odvolání jihokorejského prezidenta
-
Senát schválil důchodovou reformu beze změn. Prezident slíbil už dopředu, že ji podepíše
-
ONLINE: Rusové hledají nezvěstné vojáky. Úřadům poskytlo DNA 48 000 pozůstalých