Písek se podruhé za sebou stal jihočeským Městem pro byznys

24. únor 2019 08:07

Nejlepší podmínky pro podnikání v Jihočeském kraji nabízí Písek. Vyplývá to z krajských výsledků výzkumu Město pro byznys 2018. Písek navíc prvenství získal podruhé za sebou.

Organizátoři ankety ocenili například přístup veřejné správy a také fakt, že toto město má v celých jižních Čechách dlouhodobě vůbec nejnižší míru nezaměstnanosti.

„Náklonost města k novým věcem, technologiím a samozřejmě novým příležitostem určitě dává naději různým firmám, které chtějí svůj byznys rozjet. V Písku se na to navazuje asi dobře,“ hodnotila vyhlášení výsledků výzkumu místostarostka Písku Petra Trambová.

Ve funkci je teprve čtyři měsíce, takže úspěch přisuzuje svým předchůdcům. Silnou stránkou města je podle ní způsob komunikace s podnikateli. „Pravidelně pořádáme setkání s podnikateli, snažíme se vyslechnout jejich potřeby, komunikovat a také je propojovat například se školstvím,“ připomněla.

Z autobusového nádraží v Písku udělali chytrý dům, který dokáže uspořit energie

Autobusové nádraží v Písku se díky projektu Smart Cities proměnilo v energeticky soběstačný dům

V budově autobusového nádraží v Písku hlídá spotřebu energie moderní technologie z Tchaj-wanu. Díky projektu takzvaných chytrých měst, Smart Cities, se tento objekt proměnil v energeticky soběstačný dům. Navíc se zlepšil i komfort pro cestující.

Stejně jako loni, i letos se na druhé pozici umístil Jindřichův Hradec. Po delší době se ale v první trojici objevila Blatná. Starostku Kateřina Malečkovou úspěch potěšil. „To, co nás vyneslo na třetí příčku, je spojeno s tím, že se k nám stěhují mladí lidé, najdou tam práci. Dlouhodobě jako město podporujeme malé firmy a střední podnikatele, takže jsem ráda, že zrovna tohle bylo oceněno,“ reagovala.

Při rozhodování porotci hodnotili celkem 28 kritérií. „Jsou to v podstatě dvě škály kritérií, jedna je podnikatelské prostředí, do toho patří například dopravní dostupnost a podmínky pro podnikatele, a druhá se týká přístupu veřejné správy, jakým konkrétním způsobem radnice komunikuje, jak nastavuje výše poplatků a podobně,“ vysvětlil David Pavlát z hodnotící agentury Comunna.

Výsledky celorepublikového kola výzkumu budou známé v dubnu.

Spustit audio

Související