Na sjezdu Jawistů a Čezeťáků byly k vidění historické motocykly, ale i úplně nový stroj
Motorkáři se loučí s letošní sezónou. Jednou z rozlučkových akcí byl Zemský sjezd Jawistů a Čezeťáků na Harrachovce v Táboře. Přijela na něj zhruba stovka motocyklů značek Jawa a ČZ.
Start spanilé jízdy sledoval organizátor Tomáš Červený. „Vzhledem k tomu, že s námi jedou motocykly různých dat výroby a různých výkonnostních tříd, snažíme se zachovat rychlost takovou, aby se kolona nerozdělila a zůstala celistvá. Nejstarší motocykl je Jawa 350 SV a jsou tu i naprosto nezvyklé stroje,“ popsal.
Ladislav Šedivý přijel se svým parním motocyklem „Já jsem to postavil jenom jako hračku. Tady v tom dřevěném válci se tvoří pára, to je parní kotel, a toto je nádrž na plyn,“ ukazoval.
Václav Butal z Veterán klubu Chýnov vyrazil na nejstarším stroji, Jawě z roku 1934. „Na sraz se vždycky těšíme, pohovoříme s kamarády a užijeme si jízdu. Hlavně když je to hezké počasí a stroje nám pěkně šlapou,“ řekl.
Jedním z mála motocyklů, který vynechal spanilou jízdu, byla předělaná Jawa 250. Přivezl ji Tomáš Pytlík z Bechyně. „Dá se říct, že z původního motocyklu zůstal pouze holý rám a motor. Všechny ostatní díly jsou z nějakého jiného typu, konkrétně třeba kola přední vidlice s brzdami z motocyklu Yamaha z roku 1978,“ vysvětlil.
Nejnovější motorka byla necelý týden stará. Představil ji Jiří Kraft, výkonný ředitel společnosti Jawa. „V pondělí jsme ji připravili do prodeje, do limitované edice motocyklů. Netradiční je její zelená barva a také excentrické umístění tachometru. Má zlepšenou zadní brzdu kotoučového typu,“ uvedl.
Související
-
Josef Janeček má doma desítky motorek značky ČZ, třeba legendární skútr v nezvyklé barvě
Firma Čezeta Motors, která chtěla elektrickým modelem navázat na legendární skútr strakonické značky ČZ, skončila v insolvenci. Původní skútry se stále těší velké oblibě.
-
Nafukovat pneumatiky, protáčet motory, utírat prach. Péče o muzeum historických vozidel je náročná
Muzeum historických vozidel, staré zemědělské techniky, řemesel a modelů funguje v Pořežanech. O sbírku, která zabírá 900 metrů čtverečních, se starají otec se synem.
-
První veteránskou rallye jel ve Fiatu z roku 1922. Dnes už vůz nemá, připadl jeho bývalé ženě
Unikátní bugatka z roku 1911 byla řadu let k vidění v Českých Budějovicích. Vlastnil ji sběratel František Ernest, který o vozu také mluví v archivní rozhlasové nahrávce.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Nový systém není špatný, trpí nedostatkem času na vývoj, říká k digitálnímu stavebnímu řízení Kasl
-
Okamura má zaplatit pokutu 20 tisíc korun. Bartoška přirovnal k novodobému Hitlerovi
-
Tendr silničářů ve středních Čechách skončil fiaskem. Dodavatelé se spojili a nabídku o miliardu přešvihli
-
Policie zatkla Čecha, který patřil k největším šiřitelům dětské homosexuální pornografie na světě