Jindřichohradecké místní dráhy = dluhy a špatné hospodaření?

17. prosinec 2013

Dluhy a špatné hospodaření, to jsou častá slova, která teď zaznívají ve spojitosti s Jindřichohradeckými místními drahami. Časté téma nejen železničních nadšenců, kteří se bojí o osud provozovatele jedné ze dvou unikátních úzkorozchodných tratí v České republice.

Ze společnosti v posledních dvou letech odešli dvě z výrazných osobností privatizace úzkokolejky v devadesátých letech Jan Šatava a Jan Hruška. Je to znamení, že společnost, která zajišťuje vlakové spojení z Jindřichova Hradce do Nové Bystřice a Obrataně a také oblíbené jízdy parními vlaky, skutečně stojí na kraji propasti?

Jindřichohradecké místní dráhy mají nyní velkou šanci, že získají dotaci z Operačního programu Doprava na kompletní modernizaci za půl miliardy korun. I kvůli takovým projektům, které je potřeba nejprve předfinancovat a až poté dostane společnost peníze z dotací, se podle Jiřího Pavla, člena představenstva Jindřichohradeckých místních drah pro legislativu a rozvoj, dostává společnost do finančních problémů. Mluví se o dluzích deset až patnáct milionů korun.

Podle těch, kteří z Jindřichohradeckých místních drah odešli, vede současné představenstvo firmu do záhuby. Vedení společnosti je ale optimistické a věří, že systém, který nastavilo, bude fungovat a z jindřichohradecké úzkokolejky bude i nadále jeden z českých unikátů, který může nabídnout jak romantiku, tak moderní komfort.

Zhruba do roka by mělo být jasné, kdo měl pravdu. Jisté je to, že Jindřichohradecké místní dráhy jsou akciovou společností a většina jejích akcionářů, tedy vlastníků, věří současnému představenstvu.

Spustit audio