Dostavba dálnice D3 se možná znovu prodlouží až o několik let kvůli sporům o pozemky
Stavba dálnice D3 se může znovu o několik let zdržet. Hlavním problémem jsou pozemky, po kterých by měla dálnice z Prahy na jih Čech vést. Jsou totiž firmy, kterým by stavba dálnice odřízla přístupovou cestu.
Podobně jako Motocentru u Tábora, kterému dal po několika letech soud za pravdu. Obdobný problém je u Českých Budějovic v katastru obce Hůry, kde stojí logistický areál, který stojí na tomto místě už několik desítek let a je vedený jako plochy pro výrobu a skladování. Pro stejné účely jej začala v roce 2009 provozovat logistická firma. Tedy v době, kdy už bylo jasné, že v těsné blízkosti povede dálnice D3.
Omezení na užívání areálu žádný úřad sice nevydal, ale kvůli dopravním omezením mají kamiony do areálu přístup po jediné komunikaci. Ta je ale na pozemcích, které potřebuje Ředitelství silnic a dálnic pro stavbu D3 vyvlastnit.
Logistická společnost při vyvlastňovacím řízení navrhla, aby Ředitelství silnic a dálnic vyvlastnilo celý areál, místo původních 4 000 metrů čtverečních přibližně 11 000 metrů čtverečních i s budovami.
Pokud by se spor o pozemky, potažmo přípojnou komunikaci podařilo vyřešit do konce roku, stavbu dalšího úseku dálnice D3 by to nijak nenarušilo. Je to ale značně nepravděpodobně. V případě, že Ředitelství silnic a dálnic nebude o připojení areálu nadále uvažovat, je logistická společnost připravená řešit věc soudně. A to by mohlo začátek stavby oddálit ne o rok, ale o několik let.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Starosvětské příběhy lesníků z časů, kdy se na Šumavě ještě žilo podle staletých tradic.
Václav Žmolík, moderátor
3x Karel Klostermann
Komplet obsahuje dva šumavské romány Ze světa lesních samot, V ráji šumavském a povídkový soubor Mrtví se nevracejí z pera klasika české literatury Karla Klostermanna (1848 - 1923), který tomuto kraji zasvětil celé své dílo.