Díky novému obchvatu bude přes Ševětín na Budějovicku jezdit méně nákladních aut

Obchvat dostal městys Ševětín na Českobudějovicku. Komunikaci postavila firma, která vlastní místní kamenolom
Obchvat dostal městys Ševětín na Českobudějovicku. Komunikaci postavila firma, která vlastní místní kamenolom

Nákladní doprava z místního kamenolomu už nebude zatěžovat Ševětín na Českobudějovicku. Společnost Kámen a písek, která lom vlastní, nechala postavit za 23 milionů korun dvoukilometrový obchvat.

„Tady jsme u železničního přejezdu u zastávky Ševětín a odsud byla vystavěna nová komunikace, která vede z tohoto místa přímo na dálnici mezi Českými Budějovicemi a Prahou,“ ukazuje generální ředitel společnosti Kámen a písek Otakar Veselý.

V první fázi projektu vznikla silnice přímo z lomu k silnici mezi Ševětínem a Lomnicí nad Lužnicí v délce 1100 metrů. V druhé fázi společnost vybudovala další 900 metrů komunikace.

Záměr vznikl už v roce 2008. „Očekávali jsme větší prodej a výrobu v době výstavby dálnice a chtěli jsme se na to připravit. Proto jsme začali uvažovat, kudy by tato silnice vlastně mohla vést, a po dlouhých jednáních jsme získali pozemky,“ dodává Otakar Veselý.

Z kamenolomu projíždělo městysem Ševětín denně 200 až 300 nákladních aut. „Obchvat nám přinese snížení hlučnosti a prašnosti. Rizikový faktor bylo i náměstí, kde děti čekaly na odvoz do školy a nákladní auta jezdila sem a tam,“ popisuje starostka Romana Hajská.

Důvodem výstavby obchvatu ale nebylo jen zlepšení životního prostředí. „Staví se čtvrtý železniční koridor, který ve svém projektu předpokládal a zahrnoval část této komunikace. Protože se stavba odkládala, tak jsme chtěli celou situaci s dopravou uspíšit a rozhodli jsme se, že část této komunikace vystavíme,“ vysvětluje Otakar Veselý.

Společnost Kámen a písek bude po obchvatu vozit materiál z kamenolomu i pro stavbu dálnice D3, včetně obchvatu Českých Budějovic, a železničního koridoru České Budějovice – Soběslav.

Spustit audio

Související