Průtah Suchdolem a Tuští, po kterém jezdí denně stovky aut, se začne opravovat až příští rok

7. říjen 2019 10:57

Silnice v Suchdole nad Lužnicí a Tušti na Jindřichohradecku dostane nový povrch až příští rok. Práce přitom mohly začít už letos. Na několik měsíců je ale zablokovala společnost EATON.

Celou zimu tak budou auta, která míří od Třeboně na rakouské hranice, kličkovat mezi propadlými výkopy po stavbě kanalizace. Také chodci musí na nové chodníky počkat.

„Tady začínají problémy, tohle jsou příčné překopy po kanalizačních přípojkách, které se dělaly před dvěma lety, a samozřejmě vlivem provozu a přetížených automobilů si sedly,“ ukazuje starosta Suchdola nad Lužnicí Luboš Hešík na tmavé asfaltové záplaty na silnici první třídy, která prochází Tuští a míří k rakouským hranicím.

Každou chvíli tudy projede kamion. Poměrně časté jsou i nebezpečné situace. „Odsud až na konec Halámek budeme opravovat chodník a k tomu jsme přidali nový projekt, vznikne ještě další chodník,“ připomíná starosta.

Chodníky začne město stavět ve chvíli, kdy bude Ředitelství silnic a dálnic opravovat asfaltový povrch průtahu Tuští. K tomu se společně s Jihočeským krajem zavázalo při kolaudaci nové kanalizace.

„Budou se pokládat nové asfaltové vrstvy, měly by se dělat nové uzávěry na mostech v Tušti, nová kanalizace kvůli odvodnění komunikace a nové chodníky,“ potvrdil záměr Ředitelství silnic a dálnic cestmistr Tomáš Staněk.

Na práce za bezmála 27 milionů korun sehnal správce silnice stavební firmu. Sousední Rakousko začalo řidiče upozorňovat na objížďku, která povede přes Novou Bystřici, ale stavět se v Tušti a části Suchdola nad Lužnicí nezačalo.

Proti stavebnímu povolení podal odvolání největší zaměstnavatel v regionu, jehož areál leží u opravované silnice, společnost EATON.

„Proběhlo asi pět řízení, kde jsme se přesně dohodli, jak budou postupovat práce, a furt to chtěli mít nějak právně doložené, že nedojde k žádnému omezení plynulosti provozu pro ně,“ popsal Tomáš Staněk.

Vedení suchdolského provozu společnosti EATON se ke svým požadavkům odmítlo pro Český rozhlas vyjádřit.

Čtěte také

Tomáš Staněk uvedl, že se podařilo najít kompromis. I po dobu rekonstrukce, která bude trvat čtyři měsíce, budou moct nákladní auta do areálu firmy zajíždět. Letos už ale práce nezačnou. „Stavební povolení máme, ale zase z důvodu zimní údržby, která začíná od 1. listopadu, se teď nemůžeme do té rekonstrukce pustit. Příští rok by to mělo začít hned k 1. dubnu,“ řekl Tomáš Staněk.

Silnice v Suchdole nad Lužnicí už teď svádí řidiče k překračování povolené rychlosti v obci. Vedení města počítá s tím, že až bude mít cesta nový povrch, budou auta jezdit ještě rychleji. Už teď se proto připravuje na to, že začne rychlost projíždějících aut kontrolovat.

„Město se rozhodlo instalovat takzvaný monitorovací radar, který snímá rychlost projíždějících vozidel. Na základě dat, která získáme asi po 14 dnech, se město přikloní k nějaké variantě. Jestli to bude úsekový radar nebo kombinace nějakých radarů, to se ještě uvidí,“ dodal starosta Luboš Hešík. Město přesto čekají ještě další jednání, a to například s městskou policií v Třeboni, protože samo nemůže pokuty vybírat.

Spustit audio

Související