Carole King – Tapestry (1971)
O písničkovou náplň hudební půlhodiny Kulatá muzika se tentokrát postará americká skladatelka a zpěvačka Carole Kingová. Respektive její Tapisérie, tedy album Tapestry, které v průběhu posledního půlstoletí překonalo všechny ženské popové rekordy, tak jak si je hudební průmysl sčítá a násobí.
Především ale kdysi pomohlo k prolomení mýtu o takřka výlučně mužských schopnostech psát a nahrávat autorsky silné a interpretačně upřímné desky.
Carole jej nahrála v roce 1971 a naplnila ho písněmi, které drží pohromadě, avšak obstojí i samy o sobě. Mají výrazné melodie, dobré texty a dalece překračují obvyklý popový standard i v tom, že působí jako upřímné výpovědi.
Tento pocit umocňuje právě Caroleina interpretace neškolené zpěvačky, která nijak nezakrývá drobné technické nedostatky, ale o to víc nese posluchači – jak se s oblibou říká – své srdce na dlani.
Opomineme-li dlouhodobé zásobování jiných zpěváků superhity – ať už to byla v 60. letech dívčí skupina Shireless, zpěvák Bobby Vee, kapely The Chiffons a The Monkees, či dokonce chůva jejích dcer Little Eva – stojí druhá kariéra Carole Kingové hlavně na písničkách z alba Tapestry.
Související
-
The Eagles – Desperado (1973)
V hudební půlhodince Kulatá muzika budeme tentokrát podávat vybrané menu. Zavzpomínáme totiž na skupinu výjimečnou z mnoha hledisek. Už jenom pro její stylový záběr.
-
Genesis – We Can´t Dance (1991)
Genesis. Tohle biblické jméno označuje jednu z nejúspěšnějších pop-rockových kapel všech dob. Prodala přes 130 milionů alb a zajímavá je i díky pozoruhodnému vývoji tvorby.
-
Annie Lennox – Diva (1992)
Britská zpěvačka Annie Lennox se od hitově úspěšných elektropopových songů dua Eurythmics posunula k více sofistikovanému a oduševnělému hudebnímu i pěveckému výrazu.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A od Nepila? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka
3 x Hurvínkovy příhody
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka