Vedení Českého Krumlova omezilo reklamu ve městě, na některých místech už je to vidět
Reklamy v oknech i na fasádách nebo sortiment prodejen zabírající velkou část ulice – takzvaný reklamní smog trápí města napříč celou republikou. Uprostřed památkové zóny ho například už letos na jaře omezí Písek.
V Českém Krumlově reklamu regulují od roku 2018. V rámci nového tržního řádu zavedlo vedení města pravidla, která podnikatelé a obchodníci v centru města musí dodržovat.
„Procházíte městem, kde vidíte, že ty fasády, dveře, okenice jsou plné zboží, polepené. Najednou z fasády ční jen to zboží, takových případů je tu nemálo a právě vůči nim jsme se vymezili,“ říká místostarosta Josef Hermann.
Nový tržní řád se osvědčil například na náměstí Svornosti. „Vypadá velice dobře, ale už i některé ulice skutečně vypadají velmi pěkně a jsou ukázkou toho, že si s tím provozovatelé dobře poradili,“ potvrzuje místostarosta.
Podle bezmála dva roky platného tržního řádu musí každý, kdo v Českém Krumlově nabízí sortiment mimo plochu své prodejny, mít povinně souhlas radnice, která na základě vyjádření příslušných odborů posuzuje vzhled místa.
Čtěte také
Opatření se sice osvědčilo, podle vedení města ale ještě zdaleka není vyhráno. „Před námi je ještě spousta provozoven a je to běh na dlouhou trať, protože těch nemovitostí jsou desítky a úřad se tomu musí věnovat mimo svou běžnou činnost. Předpokládáme, že během tohoto a příštího roku bychom se měli dostat do cíle,“ dodává Josef Hermann.
Majitel restaurace přímo na hlavním náměstí a předseda místního sdružení cestovního ruchu David Kopenec opatření také hodnotí pozitivně, přivítal by ale lepší způsob komunikace s památkáři. Jejich stanovisko je totiž při hodnocení vzhledu klíčové. „Památkáři mají své potřeby, my také a je třeba opravdu o tom mluvit a potkat se někde uprostřed,“ říká.
Hlavním cílem radnice je dostat se do fáze, kdy strážníci a úředníci budou už pouze kontrolovat, zda podnikatelé dohodnutý vzhled svých prodejen stále dodržují.
Související
-
Zboží v drátěných koších, umělé květiny a nevkusné reklamy mají zmizet z centra Písku
Písecká radnice chce očistit historické centrum od nevkusné reklamy a nevhodného zboží vystaveného před obchody. Vydala proto nová pravidla pro umisťování poutačů.
-
Mezi stovkami reklamních poutačů musí denně kličkovat lidé v centru Budějovic
Reklamní stojany z historického centra Českých Budějovic jen tak nezmizí. Podloubí totiž patří soukromníkům a reklamu tu radnice údajně nemůže regulovat.
-
Správa hradu a zámku v Českém Krumlově se pokusila regulovat davy návštěvníků
Jihočeské památky letos navštívilo přes milion lidí. Nejvíc jich míří do Krumlova, kde je už řadu let nápor turistů neúnosný. Památkáři proto zkouší jejich počet regulovat.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Protestující: Gruzínská policie má taktiku na každý den. Někdy mlátí novináře, jindy nás nahání v ulicích
-
Politolog Just: Za plentou rozhoduje peněženka, ne hodnoty. ANO chce vládnout bez koaličního partnera
-
S ruským pasem na Ukrajinu. Cesta za manželem je trnitá, popisuje žena z Kyjeva
-
Prezidentský pardon pro syna: Biden ho dostatečně nevysvětlil, Trump toho využije, míní amerikanista