Ve Velešíně zmodernizovali autobusové nádraží. Je tu nejen nová čekárna

Zmodernizované autobusové nádraží ve Velešíně

Nové autobusové nádraží proměnilo vzhled centra Velešína na Českokrumlovsku. Místo zchátralé konstrukce ze 70. let minulého století má město od minulého týdne moderní autobusový terminál.

„Líbí se mi moc, už jsem se na to těšila. Bylo to poměrně brzo hotové a udělali to pěkně. I když je to na stejném prostoru, zdá se mi, že je tu daleko víc místa než předtím,“ komentuje Anna Kyselová, která využívá velešínské autobusové nádraží často.

Modernizaci proto přivítala. „Často jezdím do Budějovic k doktorovi nebo do Kaplice, kde bydlí syn. Bylo to tu už takové nepřehledné, staré, nefunkční a hlavně musely autobusy pořád couvat,“ dodává.

Marie Korbelová žije ve Velešíně více než 50 let. Zpočátku jí vadilo, že kvůli novému autobusovému nádraží muselo padnout několik stromů. Naopak je podle ní dobře, že lokalita bude bezpečnější. Dříve byla totiž častým terčem vandalů. „Je tu kamerový systém, tak snad i to pomůže. Vidím tu vysázenou zeleň, tak to beru jako velké plus,“ říká.

Cestující mají k dispozici novou krytou čekárnu nebo bezdrátové připojení k internetu. Elektronický informační systém jim ukazuje časy odjezdů.

Z autobusového nádraží v Písku udělali chytrý dům, který dokáže uspořit energie

Autobusové nádraží v Písku se díky projektu Smart Cities proměnilo v energeticky soběstačný dům

V budově autobusového nádraží v Písku hlídá spotřebu energie moderní technologie z Tchaj-wanu. Díky projektu takzvaných chytrých měst, Smart Cities, se tento objekt proměnil v energeticky soběstačný dům. Navíc se zlepšil i komfort pro cestující.

„Počítáme, že tady budou dokonce i chytré zastávky. Zároveň když sem někdo přijede, tak si může zaparkovat, jsou tu nová parkovací místa. Pokud přijedete na kole, můžete si odložit kolo,“ připomíná starosta Josef Klíma.

Vlakové nádraží je od města poměrně vzdálené. Místní proto podle Josefa Klímy preferují spíš autobusy. „Nejčastější jsou spoje ve směru České Budějovice, Velešín, Kaplice a zpátky, ale potom jsou tady ještě další spoje, do Českého Krumlova a na druhou stranu do Trhových Svinů,“ doplňuje.

Nové nádraží vyšlo na více než 43 miliónů korun. Bezmála 40 miliónů korun pokryla evropská dotace.

Spustit audio

Související