Už desítky let usiluje Tábor o výstavbu jižního obchvatu. Proti projektu ale zároveň vznikla petice

22. duben 2022 11:54

Lidé v Táboře předali radnici petici proti výstavbě jižního obchvatu města. Jsou pod ní tři stovky podpisů odpůrců projektu za téměř 900 milionů korun. Vadí jim, že trasa nové silnice s přemostěním řeky Lužnice vede volnou krajinou.

„Obchvat by tady neměl být z jednoduchého důvodu – přece není účelem zastavět úplně všechno. Vždyť tu máte remízek, stromy, louky, pole. Jakmile tady postavíte silnici, ta to opticky tak rozřízne, že kdokoli sem přijde, se otočí a odejde. Ta silnice je šílená, je to něco, co krajinu zjizví, znehodnotí jako celek,“ říká člen petičního výboru Evžen Sedloň.

Je přesvědčen, že dopravní zatížení centra města není tak velké, aby bylo nutné postavit novou silnici s přemostěním řeky Lužnice. Stejně jako on to vidí i Bernard Jech, který žije v místní části Čelkovice. „Tady na jih od Čelkovic je jedno z mála rozlehlých míst, kam lidé chodí za rekreací. Maminky tam chodí s kočárky, jezdí tam lidé na koni, chodí tam lidé na běžky, na kolo,“ popisuje.

Čtěte také

Jinak ale otázku výstavby a potřebnosti jižního obchvatu vidí lidé, kteří žijí například v Lužnické ulici, kterou vede současná trasa tranzitní dopravy. „Tady do těch kanálů vráží, my se budíme každé ráno, kolem půl páté to začne. To, co se tady děje už kolik let, je něco nepředstavitelného. Tady se nedá ani přejít silnice. Vyjet z garáže jsou neustálé nervy,“ shodují se obyvatelka Lužnické ulice Věra Jahnová a pan Josef. Na rozdíl od signatářů petice výstavbu jižního obchvatu vidí jako nezbytnou.

Plány na vybudování obchvatu existují už od roku 1978. Výhrady se vůči němu podle krajského radního Jiřího Fišera objevily už v minulosti. „Tyto názory zaznívaly už při schvalování územního plánu v roce 2010. Tehdy byly námitky, že silnice povede otevřenou krajinou, na to se potom reagovalo i tím, že se komunikace maximálně zahloubila, aby z krajiny nevyčnívala, nezatěžovala víc, než je nezbytné. Už tehdy se udělaly nějaké úpravy,“ připomíná.

Na přípravě dopravní stavby za 900 milionů korun spolupracuje i táborská radnice, která chce pro iniciátory petice uspořádat speciální workshop, projekt s nimi znovu probrat a pokusit se o sblížení názorů.

autor: Jan Kopřiva
Spustit audio

Související