Už desítky let usiluje Tábor o výstavbu jižního obchvatu. Proti projektu ale zároveň vznikla petice
Lidé v Táboře předali radnici petici proti výstavbě jižního obchvatu města. Jsou pod ní tři stovky podpisů odpůrců projektu za téměř 900 milionů korun. Vadí jim, že trasa nové silnice s přemostěním řeky Lužnice vede volnou krajinou.
„Obchvat by tady neměl být z jednoduchého důvodu – přece není účelem zastavět úplně všechno. Vždyť tu máte remízek, stromy, louky, pole. Jakmile tady postavíte silnici, ta to opticky tak rozřízne, že kdokoli sem přijde, se otočí a odejde. Ta silnice je šílená, je to něco, co krajinu zjizví, znehodnotí jako celek,“ říká člen petičního výboru Evžen Sedloň.
Je přesvědčen, že dopravní zatížení centra města není tak velké, aby bylo nutné postavit novou silnici s přemostěním řeky Lužnice. Stejně jako on to vidí i Bernard Jech, který žije v místní části Čelkovice. „Tady na jih od Čelkovic je jedno z mála rozlehlých míst, kam lidé chodí za rekreací. Maminky tam chodí s kočárky, jezdí tam lidé na koni, chodí tam lidé na běžky, na kolo,“ popisuje.
Čtěte také
Jinak ale otázku výstavby a potřebnosti jižního obchvatu vidí lidé, kteří žijí například v Lužnické ulici, kterou vede současná trasa tranzitní dopravy. „Tady do těch kanálů vráží, my se budíme každé ráno, kolem půl páté to začne. To, co se tady děje už kolik let, je něco nepředstavitelného. Tady se nedá ani přejít silnice. Vyjet z garáže jsou neustálé nervy,“ shodují se obyvatelka Lužnické ulice Věra Jahnová a pan Josef. Na rozdíl od signatářů petice výstavbu jižního obchvatu vidí jako nezbytnou.
Plány na vybudování obchvatu existují už od roku 1978. Výhrady se vůči němu podle krajského radního Jiřího Fišera objevily už v minulosti. „Tyto názory zaznívaly už při schvalování územního plánu v roce 2010. Tehdy byly námitky, že silnice povede otevřenou krajinou, na to se potom reagovalo i tím, že se komunikace maximálně zahloubila, aby z krajiny nevyčnívala, nezatěžovala víc, než je nezbytné. Už tehdy se udělaly nějaké úpravy,“ připomíná.
Na přípravě dopravní stavby za 900 milionů korun spolupracuje i táborská radnice, která chce pro iniciátory petice uspořádat speciální workshop, projekt s nimi znovu probrat a pokusit se o sblížení názorů.
Související
-
Tisíce lidí jezdí do táborské zoo přes místní část Větrovy. Problém má vyřešit nová silnice
K zoologické zahradě v Táboře povede nová příjezdová cesta, která odvede dopravu z místní části Větrovy. Umožní to změna územního plánu, kterou schválili zastupitelé.
-
Řidičům v Táboře končí tříleté martyrium. Otevírá se důležitá dopravní tepna, Budějovická ulice
V Táboře končí rekonstrukce Budějovické ulice. Jedná se o jednu z nejdůležitějších dopravních tepen ve městě, která byla kvůli s přestávkami úplně uzavřená skoro tři roky.
-
Na trase mezi Táborem a Pelhřimovem je nový obchvat, odvede auta z obce Kámen
Kámen na silnici z Pelhřimova do Tábora, má svůj obchvat. Silnice měří téměř dva a půl kilometru a odvede z obce především kamiony, které míří z Vysočiny do jižních Čech.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Filozof Petříček: Většina politiků je něco jako prázdná skořápka. Ve volbách už nejde o politické ideály
-
Ficova agresivita se stále stupňuje. Své odpůrce pozval strašením na náměstí, říká šéfredaktor Šabata
-
Snazší nábor, vyšší benefity nebo ‚služba na zkoušku'. Státní tajemník popisuje chystané změny v armádě
-
V Německu se protestovalo proti pravici. Lidi děsí nárůst podpory AfD a zpřísnění imigrační politiky