Rusalka před otáčivým hledištěm v Českém Krumlově odzpívala své árie v holínkách

Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy Opera Rusalka na otáčivém hledišti v Českém Krumlově

Do zahrady českokrumlovského zámku se vrátila Rusalka. Obnovenou premiéru tam měla stejnojmenná opera Antonína Dvořáka v podání Jihočeského divadla.

Představení režíroval Jiří Heřman. „Pro mě osobně, když se tady rozezní Dvořákova krásná hudba, tak člověk sedí a je prostě ve spojení s něčím vyšším,“ komentoval.

Při přípravě inscenace pro otáčivé hlediště se inspiroval okolím. „Využili jsme Bellarii a celé prostředí. Vodní říši jsme evokovali nejen tady v krásné přírodě, ale máme i působivý videomapping na Bellarii. Když se skloubí technické vymoženosti a krásy přírody, tak je to jedinečný zážitek, který v divadle nezažijete,“ popisoval.

Jednou z představitelek hlavní role byla Alžběta Poláčková. Operní pěvkyně se podle ní musí před každým představením rozezpívat. „Pro takhle náročnou roli o to víc, ale zase se člověk nesmí úplně vyzpívat a vyřvat předem, aby tam zbylo i něco pro třetí jednání,“ řekla.

Vystupování v zámecké zahradě v Českém Krumlově je specifické, už jen proto, že ho silně ovlivňuje počasí. „Jestli bude pršet dvě hodiny v kuse, tak zvlášť pro nás sólisty je to hrozné. Já běhám všude po parku a přiznávám se, že budu zpívat v holínkách. Orchestr to má lepší, ten je schovaný v Bellarii,“ dodala Alžběta Poláčková.

Tím, že orchestr není přímo před zpěváky na scéně, však vznikají další náročné situace. „Chybí kontakt s dirigentem. Ten je přenášen pouze na obrazovkách, zvuk má určité zpoždění, takže to je opravdu specifikum téhle scény a je to úplně něco jiného než v divadle,“ vysvětlila Alžběta Poláčková.

Rusalku provázela nepřízeň počasí celý týden. Diváci ale nakonec viděli všechna představení operního souboru Jihočeského divadla.

Za Rusalkou na českokrumlovské otáčivé hlediště se můžete přenést v kulturním magazínu Kavárna. Dále pořad připomíná festival Jihočeská intermezza a zve na výstavu v Třeboni, která mapuje třicet let české animace po roce 1989.

Spustit audio
autor: Michaela Vetešková

Odebírat podcast

Související