Řidiči se po mnoha letech dočkají dostavby dálnice D3 u Tábora. Soud rozhodl o vyvlastnění pozemků motocentra

8. červen 2022 11:13

Dostavba 400 metrů dlouhého úseku dálnice D3 u Tábora bude hotová nejpozději na jaře roku 2023. Část dálnice chybí kvůli dlouholetému sporu o pozemky motocentra. Stát podle nedávného rozhodnutí soudu podmínky pro vyvlastnění motocentra splnil. Jeho majitelé ale proti rozsudku podali kasační stížnost k Nejvyššímu správnímu soudu.

Majitelé motocentra, bratři Bratránkovi dlouhodobě označují vyvlastnění za nezákonné. Uvádějí, že jim stát zmařil investice, vydal nezákonné stavební povolení a teď odmítá platit škody.

„Podali jsme kasační stížnost a budeme čekat, jak to dopadne. Rozhodně mi z toho veselo nebylo. Jde o všechno, co jsem od roku 1992, co podnikám, vybudoval. Všichni mě to nechali postavit, včetně Ředitelství silnic a dálnic, které dalo souhlasné stanovisko ke stavebnímu povolení. Takže oni nám to v roce 1998 povolí a v roce 2022 znárodní. Je mi z toho do breku,“ říká Pavel Bratránek.

Podání kasační stížnosti k Nejvyššímu správnímu soudu je podle bratří Bratránků prakticky poslední možností, která jim zbývá. „Vůbec nikdo s námi nekomunikuje, nikdo se s námi nebaví. Jenom před tím vyvlastněním právní kancelář, kterou si ŘSD najalo, ale přímo z ŘSD nikdo,“ dodává Pavel Bratránek.

Čtěte také

Mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl to ale odmítá. „To je naprostý nesmysl, který lze jednoduše vyvrátit. Zákon jasně stanovuje podmínku, že se stát musí před vyvlastněním pokusit o dohodu, tedy nabídnout majiteli odškodnění. Pokud by k tomu nedošlo, soud vyvlastnění samozřejmě zamítne. V tomto případě soud rozhodl, že stát splnil podmínky pro vyvlastnění, z čehož je zřejmé, že majitelům bylo odškodnění nabídnuto. Ředitelství silnic a dálnic prostě postupovalo správně,“ reaguje.

Řidiči zprávu o brzké dostavbě dálnice D3 u Tábora vítají. Patří mezi ně i Pavel Boček z Českých Budějovic, který se ale pozastavuje nad délkou sporu. „Já to vidím spíš jako ostudu pro Ředitelství silnic a dálnic, že to nechali dojít do takového stavu. Možná byla chyba už dřív, že se zrušily dvě benzinové pumpy, které tam stály. Kdyby je tam nechali, tak tento problém možná ani nenastal, protože ze servisu on odjížděl přes pumpu a napojoval se na dálnici,“ přemýšlí.

Podle Ředitelství silnic a dálnic celý problém vznikl v roce 1998, kdy stavební úřad v Táboře povolil chybně stavbu motocentra jako stavbu trvalou přes dočasný příjezd ze silnice I/3.

autor: Jan Kopřiva
Spustit audio

Související