První album Wabiho Daňka, který kdysi natáčel též U Tří lvů, přineslo klenoty trampské muziky
„Jako jazyk stále naráží na vylomený zub, tak se vracím k svýmu nádraží, abych šel zas dál.“ Ve vstupních slovech své životní písně se populární písničkář a někdejší řidič sanity, již nežijící Wabi Daněk prý nechal inspirovat historickou řečí indiánského náčelníka Seattlea.
Jisté však je, že Rosa na kolejích, kterou Wabi Daněk napsal zhruba před půlstoletím pro svou kapelu Rosa z tehdejšího Gottwaldova, se na léta a až doposud stala neoficiální trampskou hymnou, již vzdávaly s dojetím hold davy lidí na plzeňské Portě.
Za deset let dala Rosa na kolejích název i prvním albu osobitého vypravěče s kytarou Stanislava Daňka, který si jméno Wabi vypůjčil od legendy trampské hudby Wabiho Ryvoly. Na té čtyřicet let staré vinylové desce jsou i další Daňkovy stěžejní písničky Nevadí, Píseň, co mě učil listopad nebo Ročník 47.
„Album vznikalo částečně u Wabiho na chatě, kam jsem vzal mixpult, magneťák, spoustu kafe a s Karlem Markytánem a Wabim jsme tak půlku věcí nachystali tam. Druhou část jsem pak aranžoval sám doma. Samozřejmě se pak ještě experimentovalo ve studiu Českého rozhlasu v Brně,“ řekl před několika roky k vzniku kultovního alba jeho producent Ivo Viktorín, spoluzakladatel skupiny AG Flek.
No, a album Rosa na kolejích Wabiho Daňka, kterýžto písničkář na začátku své kariéry natáčel i v českobudějovickém rozhlasovém studiu, vyšlo v CD reedici u Supraphonu před čtyřmi roky. A z něj si můžete poslechnout málo hranou písničku Wabiho Daňka: Dívce v mercedesu.
Mohlo by vás zajímat
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Přijměte pozvání na úsměvný doušek moudré člověčiny.
František Novotný, moderátor


Setkání s Karlem Čapkem
Literární fikce, pokus přiblížit literární nadsázkou spisovatele, filozofa, ale hlavně člověka Karla Čapka trochu jinou formou.