Práce na dálničním tunelu Pohůrka u Českých Budějovic pokračují. Má být hotový na konci roku 2024
Na dálničním tunelu Pohůrka u Českých Budějovic je aktuálně hotových zhruba 15 procent betonové konstrukce. Přestože v listopadu skončí stavební sezóna, práce na obchvatu města budou pokračovat bez přestávky dál. Uzavírka Dobrovodské ulice by měla trvat do konce dubna příštího roku, termín podle Ředitelství silnic a dálnic platí.
„V tuhle chvíli pracujeme na železobetonové výztuži, budeme postupovat s betonáží. Máme hotovu první dilataci, včetně stropu, bude se pokračovat s druhou dilatací, která by měla být hotová kolem 25. listopadu,“ popisuje ředitel výstavby tunelu za sdružení zhotovitelských firem Alexander Liga.
„Do poloviny prosince bychom měli dodělat první tři dilatace, abychom byli schopní pokračovat v pracích, které jsou potřeba pro Dobrovskou ulici. Budeme mít prostor přes svátky se nadechnout a od ledna se do toho pustíme s vervou, protože v rámci celého tunelu Pohůrka budeme přidávat třetí pracoviště a práce přibyde,“ dodává.
Komplikace přes léto způsobily například vysoké teploty, kvůli kterým nebylo možné v některých dnech betonovat. Podle generálního ředitele Ředitelství silnic a dálnic Radka Mátla jde ale o běžné problémy a termín dokončení tunelu do konce roku 2024 neohrozí. „Jsou to všechno řády týdnů, nic dramatického. Všechny kroky, které jsme naplánovali, jsou provedeny,“ uvádí.
Čtěte také
Jisté je, že oproti původním předpokladům se stavba celého úseku dálničního obchvatu krajského města výrazně prodraží. Už teď náklady stouply minimálně o 600 milionů korun. Důvodů je víc – změna projektování tunelu, neočekávaně nákladná sanace skládky a pak také inflace a všeobecné zdražování.
„Když si vezmu celkový odhad, tak myslím, že se budeme pohybovat mezi dvaceti a třiceti procenty. To znamená možná i na hraně zákonného limitu třiceti procent pro navýšení,“ potvrzuje Radek Mátl.
Jihočeský hejtman Martin Kuba už žádné další zpoždění stavby tunelu není ochoten připustit. Podle něj by byl každý týden navíc pro dopravně přetížené krajské město komplikací. „Tady opravdu všichni, krajský úřad, ŘSD, město, vychází stavařům maximálně vstříc. Omezuje se doprava na Dobrovské, Dobrá Voda se odřízla na strašně dlouho. Myslím, že stavaři mají úplně maximální podporu a podmínky,“ podotýká.
Také na dalších úsecích stavby dálnice D3 se zatím daří dodržovat plán. Na začátku roku 2025 by tak řidiči měli dojet z hranice Středočeského a Jihočeského kraje po dálnici až do Kaplice na Českokrumlovsku.
Související
-
V roce 2026 má dálnice D3 vést až na přechod v Dolním Dvořišti, kde se spojí s rakouskou silnicí
Už za tři roky měla dálnice D3 vést až k hranici s našimi jižními sousedy. Silničáři ale narazili na problémy s bažinatým terénem v úseku Kaplice nádraží – Nažidla.
-
Některé turistické trasy na jihu Čech přerušila dálnice. Značkaři musí najít nové cesty
Klub českých turistů musí kvůli stavbě dálnice D3 přeložit část svých tras na jihu Čech. Objeví se nejenom nové značky, ale také informační tabulky na rozcestnících.
-
Na dálnici D3 u Chotýčan před Českými Budějovicemi začala stavba první odpočívky na jihu Čech
Benzinové pumpy v obou směrech a více než 160 parkovacích míst pro nákladní a osobní auta. Takové parametry bude mít první dálniční odpočívadlo na jihu Čech.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
USAID podporuje revoluci, hlásá gruzínská vláda. Po zmrazení americké pomoci zpřísňuje opatření
-
Po dronu zůstala 50 metrů čtverečních velká díra. Oprava ochranného pláště v Černobylu zabere měsíce
-
Novela o zvyšování platů veřejných činitelů putuje k Pavlovi. ‚Je protiústavní,‘ myslí si soudci
-
Zemřel čestný šéfdirigent rozhlasového orchestru Vladimír Válek. Soubor vedl rekordních 26 let