Paní Jechová, inženýr Severín i „směroplatná“ Máňa dostanou své písničky. Operní mistr Bílek už ji má

Mým nejoblíbenějším filmem založeným na scénáři Zdeňka Svěráka a Ladislava Smoljaka je Kulový blesk z pozdních sedmdesátých let. Nevzpomenu si na žádný jiný český snímek, v němž duchaplný, jazykově vybroušený humor tak elegantně propojuje vlastně crazy komedii s lidskou moudrostí i melancholií.

A při každém dalším sledování Kulového blesku, a že jich bylo věru hodně, se pokloním všem tvůrcům a hercům, tedy i Josefu Abrhámovi, Rudolfu Hrušínskému, Daniele Kolářové, Bedřichovi Prokošovi, Marii Ježkové, Zitě Kabátové a dalším.

Velmi mě tedy zaujal nápad plzeňské kapely Radosta, pojmenované podle doktora práv, který byl mozkem Kulového blesku, dvanáctisměnné největší akce v dějinách stěhování.

Ten nápad má konkrétní podobu koncepčního alba, jež je vyjádřením pocty tomuto krásnému českému filmu, který byl režisérským debutem Ladislava Smoljaka ve spolupráci s rutinérem Zdeňkem Podskalským.

Čtěte také

Deska, která na sklonku května vyjde u Indies Scope, se má jmenovat Dvanáctisměna a každá jedna skladba bude věnována jedné ze zapojených dvanácti bytových jednotek. A tak písničkovou podobu dostane paní Jechová, inženýr Severín, „směroplatná“ Máňa a jiné postavy.

Vyletěla už první vlaštovka v podobě singlu s písničkou Operní mistr Bílek. Vedoucí rockové kapely Radosta, pozoruhodný zpěvák, kytarista a autor J. J. Šimon k tomuto songu dodal: „Textově jsem se v něm zaměřil především na rovinu Bílek – lamač srdcí, kterou v sobě trochu popírá, ale nezapře. Hodně našich skladeb je spíše instrumentálních, ale Bílek musel dostat svůj text. Zasloužil si ho.“

V Hudebním pozdravení tedy zazní píseň Operní mistr Bílek, jehož roli ve filmu Kulový blesk ztělesnil skutečný operní pěvec Karel Kalaš. A myslím, že by mohl mít radost ze záměru kapely Radosta.

autor: Jiří Kasal
Spustit audio

Související