Opravit lokomotivy, vyčistit trať, sehnat strojvůdce. Jindřichohradecká úzkokolejka se připravuje na obnovení provozu
Úzkokolejka na pomezí Jihočeského kraje a Vysočiny se připravuje na obnovení provozu. Vlaky kvůli krachu Jindřichohradeckých místních drah nejezdily rok a půl. Teď je třeba nachystat lokomotivy, zajistit dostatek personálu a připravit trať. Poslední slovo ale bude mít Drážní úřad.
„Toto je nejstarší část našeho jindřichohradeckého depa, takže je všude špína, olej, ale to k parní trakci patří. Na této koleji deponujeme naše dvě provozuschopné parní lokomotivy, s oběma počítáme na letošní sezónu, pokud získáme všechna potřebná osvědčení,“ ukazuje vedoucí dílny Jan Píšala.
Na opravu lokomotiv podle něj technici potřebují ještě zhruba dva týdny. „Ponorky, takové ty motoráčky s kulatými okýnky, ale v letošním roce určitě nevyjedou. Nejsou v nejlepší kondici a jejich zprovoznění je sice možné, ale za docela vysokých nákladů. Upřednostňujeme provoz o něco starších lokomotiv řady T 47,“ dodává.
Čtěte také
Pracuje se už i na tratích. „Rok a půl bez provozu je na trati samozřejmě značně znát, takže je potřeba odstranit popadané stromy, vyčistit kolejnice a podobně,“ potvrzuje Jan Píšala.
Připravuje se nejenom technické zázemí, ale také dopravci. Kraje vybrali brněnskou společnost Gepard Express. Její majitel Albert Fikáček musel zejména zajistit dostatek kvalifikovaného personálu. „Velkou část tvoří bývalí zaměstnanci Jindřichohradeckých místních drah, někteří se vrací na úzkokolejku s velkou chutí, vedle toho máme nové strojvedoucí a vlakvedoucí, kteří budou na daná vozidla teprve zaškoleni,“ uvádí.
Provoz by měl Gepard Express spustit 9. června na obrataňské trati a 15. června na novobystřické trati. Jestli se to podaří, ale ještě není jisté. Úzkokolejce totiž stále chybí povolení Drážního úřadu. „Výsledek posuzování žádosti vydáme během tohoto týdne,“ říká mluvčí úřadu Pavlína Straková.
Související
-
Na úzkokolejku na pomezí jižních Čech a Vysočiny se vrátí vlaky. Nový dopravce je připraven vyjet
Do prázdnin se má vrátit provoz na úzkorozchodné tratě z Jindřichova Hradce do Nové Bystřice a Obrataně. Oba kraje vybraly stejného dopravce, ten použije stávající vlaky.
-
Obce na trati jindřichohradecké úzkokolejky chtějí získat koleje, nádražní budovy i samotné vlaky
V červnu se mají opět rozjet vlaky na úzkokolejce na pomezí jižních Čech a Vysočiny. Zbývá ale ještě vyřešit obrovské pohledávky společnosti Jindřichohradecké místní dráhy.
-
Na kolejích se objeví nové motorové vlaky RegioFox. V prvních z nich už České dráhy školí strojvůdce
Rychlejší, bezpečnější a komfortnější budou nové vlaky RegioFox, které začnou jezdit na vybraných tratích. České dráhy tak pokračují v obnově a modernizaci vozového parku.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
‚Kroupy jako padesátikoruna, možná víc.‘ Kvůli bouřkám je stále bez elektřiny 19 000 domácností
-
Sahat soše do dekoltu je sexistické a ponižující, nechte Molly na pokoji, zlobí se obyvatelé Dublinu
-
Ohňostroj z jachty způsobil v Řecku požár. Výletníci ho neuhasili, tak zavolali hasiče a utekli
-
‚Zpravodajci to vidí jinak.‘ Ve sporu o blokaci webu AC24 vypovídali i svědci z ‚alternativních‘ médií