Na kolejích se objeví nové motorové vlaky RegioFox. V prvních z nich už České dráhy školí strojvůdce
Rychlejší, bezpečnější a komfortnější budou nové motorové vlaky RegioFox, které letos začnou jezdit na vybraných tratích v celé zemi. České dráhy tak pokračují v obnově a modernizaci vozového parku, do které jen loni investovaly téměř 11 miliard korun. Aktuálně už jsou v provozu první čtyři RegioFoxy určené ke školení strojvůdců.
Základní principy obsluhy nových vlaků vysvětluje instruktor Josef Turek. „Musíme strojvůdce seznámit s konstrukcí vozidla, jak vypadá podvozek, jak je uchycený ke skříni, jak jsou tam uložené motory. A pak samozřejmě naučit obsluhu, jednak všech instalovaných zařízení a jednak vlastní vedení, řízení toho vozidla,“ popisuje.
Obsluhu RegioFoxu už si vyzkoušela strojvůdkyně Zdenka Brychtová. „Je to úplně něco jiného, protože je tichý, má sílu, krásně reaguje, nádherně brzdí. Takže jsme nadšení a i pro cestující to bude komfort, krásně se sem dostanou třeba kočárky,“ komentuje.
Právě bezbariérovost je podle Josefa Turka jednou z velkých předností nových vlaků. „Místo pro vozíky je velice prostorné a zároveň třeba i toaleta je koncipovaná s ohledem na všechny potřeby handicapovaných, to je vcelku podstatný rozdíl. Navíc je vozidlo plně klimatizované,“ říká.
Nové vlakové soupravy budí na kolejích velkou pozornost. V Olbramovicích na Táborsku do RegioFoxu nastoupila Viktorie Špačková. „Když jsem viděla vlak, tak mě to překvapilo, protože jsem zvyklá na jiné. Přijde mi elegantnější a určitě tu bude komfort,“ chválí.
České dráhy mají u polského výrobce objednáno celkem 106 RegioFoxů. Letos se počítá s dodávkou 59 kusů.
Související
-
Strojvůdců vlaků ubývá, zájemce odrazují přísné podmínky pro získání licence. Situace je kritická
V Česku chybí strojvedoucí vlaků. Hlavním důvodem je náročnost povolání. Než strojvůdce vyjede poprvé na trať, musí splnit zkoušky, absolvovat psychotesty, projít výcvikem.
-
Jihočeský kraj zaplatí Českým drahám 580 milionů. Na tratě za to vyjedou nejmodernější vlaky
Jihočeský kraj podepsal smlouvu o veřejných službách v přepravě na železnici s Českými drahami na deset let. V následujícím roce zaplatí dopravci přes 580 milionů korun.
-
Až 200 kilometrů za hodinu. Vlaky jezdí v novém koridoru mezi Sudoměřicemi a Voticemi
Tři měsíce museli cestující mezi Sudoměřicemi a Voticemi přesedat z vlaků na autobusy. S prvním červencovým dnem ale výluka spojená s přepojením na nový koridor skončila.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Žádné červené tlačítko neexistuje. Putin využívá hrůzy z jaderných zbraní, míní Drábová
-
Haagský soud je k Izraeli nevyvážený, tvrdí Bartošek. ‚Ať se Netanjahu obhájí,‘ namítá Gregorová
-
Scholz chtěl být jako Merkelová, místo toho Němci zažívají nestabilitu a stagnaci, hodnotí zpravodaj
-
Kontroloři zkritizovali údržbu silnic. ‚Nepochopili hodnocení kvality vozovky,‘ tvrdí šéf silničářů