Obyvatelé Dobřejovic jsou stále proti železničnímu koridoru. Nový návrh je nepřesvědčil
Posunout stavbu železničního koridoru co nejdál od obytné zástavby – to je hlavní cíl lidí z Dobřejovic na Českobudějovicku. Podle návrhu má trasa vést asi půl kilometru od vesnice.
Zástupci Správy železniční dopravní cesty představili Dobřejovickým nový návrh řešení části čtvrtého železničního koridoru, který má po dostavbě zrychlit spojení mezi Prahou a Českými Budějovicemi. Obyvatele ale stejně nepřesvědčili.
„S lidma jste se tady nebavili. Deset let nás nikdo neposlouchá. Nikdo nejednal s náma, jednalo se o nás bez nás,“ znělo na veřejném setkání od obyvatel Dobřejovic, kteří několikrát zmínili, že se nic nezměnilo.
I nový návrh počítá s tím, že koridor bude zhruba půl kilometru od jejich domovů. Podle projektanta Miloše Krameše má ale několik vylepšení. „Z pohledu od zástavby obce by se projíždějící železniční vozidla skryla za zemní val. To vizuální odclonění má samozřejmě i další pozitivní vliv, a to snížení hluku z železničního provozu,“ popsal.
S návrhem nesouhlasí například Václav Sedláček, který v Dobřejovicích žije přes 70 let. „Tady je několik cest, potoky, které se přesekají. To je na nic. Je to tady takové tiché, to se všechno zničí,“ řekl.
Obec Hosín, pod kterou Dobřejovice spadají, napadla v loňském roce územní rozhodnutí pro stavbu u Nejvyššího správního soudu. Ten ve věci zatím nerozhodl.
Vlakem z Budějovic do Prahy za pouhých 101 minut. Je ale potřeba dostavět koridor
Nejméně dvě hodiny a dvě minuty trvá cesta vlakem z Českých Budějovic do Prahy. Rychleji to zatím expres nedokáže, protože stále není dokončená modernizace trati.
Investor chce s lidmi dál vyjednávat. „Pakliže odvolací orgán rozhodne, že územní rozhodnutí bylo právoplatné, tak je to pro nás jednoznačná deklarace toho, že jsme postupovali plně v souladu s veškerou legislativou, a budeme pokračovat dál, což samozřejmě neznamená, že se nebudeme s Dobřejovicemi a Hosínem bavit,“ uvedl zástupce SŽDC Petr Hofhanzl.
Podle starosty Hosína Jana Řičánka chce obec připravit anketu pro obyvatele. „Otázka bude jednoduchá: Chcete variantu předloženou SŽDC, nebo chcete, abychom se za každou cenu snažili o oddálení té trasy?“
V anketě by lidé měli hlasovat už na konci května během voleb do Evropského parlamentu.
Související
-
Většinu jihočeských železnic budou dál obsluhovat České dráhy
Nové vlakové soupravy, opravy nádražních budov i dostavba koridoru. To jsou největší investice, které na jihu Čech chystají České dráhy a Správa železniční dopravní cesty.
-
Staví se další části železničního koridoru do Prahy. Problém je ale s tunely pod Hosínem
Železniční koridor s rychlostí 160 kilometrů za hodinu má zkrátit cestu vlakem z Českých Budějovic do Prahy na hodinu a půl. Zbývá dohodnout poslední neschválený úsek.
-
Z vlaku na autobus přestoupí ve Strakonicích suchou nohou. Mají tu nový dopravní terminál
Pohodlně z vlaku na autobus přestoupí lidé ve Strakonicích. Společnost ČSAD STTRANS postavila vedle vlakového nádraží dopravní terminál pro autobusy za více než 55 milionů.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Írán ztrácí v Sýrii důležitého spojence. Rusko si hrálo na velmoc, na kterou nemělo, říká politický geograf
-
Skončili televizní Zrádci. ‚Vítězka si to zaslouží, lež o dědečkovi ale pro mě byla moc,‘ říká finalistka
-
V novém vedení Pirátů bude i Richterová. Členové strany si ji zvolili jako čtvrtou místopředsedkyni
-
Konec svěřenského fondu? ‚Rozsudek ke střetu zájmů je průlom, není možné ho bagatelizovat,‘ říká Mejzlík