Obchvat Lišova na Českobudějovicku se konečně staví. Městu uleví od těžké dopravy a řidičům usnadní cestu
Stavba obchvatu Lišova na Českobudějovicku začala. Místní obyvatelé na to čekali skoro dvacet let. Přes devět a půl kilometru dlouhá přeložka bude stát téměř jednu miliardu korun. Hotová by měla být v roce 2025. Obyvatelům města uleví od tranzitní dopravy a řidičům výrazně usnadní cestu z krajského města do Třeboně a Jindřichova Hradce.
Středem města Lišov denně podle posledních měření projede přes 14 tisíc aut včetně kamionů. Obchvat podle starosty Jiřího Švece uleví prakticky všem. „My jsme tady za poslední desetiletí měli bohužel několik smrtelných dopravních nehod, o drobných kolizích ani nemluvím. Zatěžuje to nejen život našich obyvatel, ale ztěžuje to i život řidičům. Obyvatelé po celé ty roky souhlasili, nikdy jsme tu neměli žádné polemiky o tom, jestli obchvat chceme, nebo ne,“ připomíná.
Od stávající trasy silnice I/34 se přeložka oddělí v lokalitě Klauda, kde vznikne nová mimoúrovňová křižovatka. Poté povede jižně pod Lišovem. „Obchvat se skládá ze 74 objektů, z toho zhruba devět mostních konstrukcí, dvě mimoúrovňové křižovatky, dvě protihlukové stěny. Výstavbou bude dotčeno dalších 25 přilehlých komunikací,“ upřesňuje výkonný ředitel stavební firmy Zdeněk Babka.
Na jihovýchodním okraji Lišova už bagry a nákladní auta provádí první stavební práce. Obchvat uleví i sousedním Štěpánovicím. „Hodně se mluví o Lišovu, protože tam je průtah městem delší, komplikovanější, ale samozřejmě i obec Štěpánovice tranzitní dopravou trpí,“ říká generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic Radek Mátl.
Výstavba ale v následujících měsících přinese různá omezení. Pro obyvatele města to znamená hlavně hluk a prašnost. Řidiči zase musí počítat se zdržením. „Přinese to dílčí omezení dopravy, trasa přemosťuje i stávající komunikaci, takže i tam se dají očekávat určité komplikace,“ potvrzuje Radek Mátl.
Na stávající trasu silnice I/34 se obchvat napojí u Vranína. Z tohoto místa by měl pak vést zhruba tříkilometrový navazující úsek do Třeboně. Ředitelství silnic a dálnic teď pro tento projekt chystá podklady k územnímu rozhodnutí.
Související
-
Stavba takzvané Jižní tangenty u Budějovic pokračuje. Kraj silnici zprovozní na jaře roku 2023
Částečnou úlevu od dopravní zátěže očekávají obce na jižním okraji Českobudějovicka. Otevře se tam část takzvané Jižní tangenty, která tuto oblast spojí s dálnicí D3.
-
Zklidnit dopravu v Táboře má nová silnice, která propojila průmyslovou zónu a příjezd od Budějovic
Řidiči v Táboře mohou využívat nový vnitřní obchvat. Vozovka o délce skoro jeden a půl kilometru stála přes 137 milionů. Měla by snížit hlavně tranzitní dopravu ve městě.
-
Jihočeský kraj odstranil poslední překážku k výstavbě obchvatu Srubce na Českobudějovicku
Po desítkách let příprav se projekt výstavby obchvatu Srubce u Budějovic může posunout do závěrečné fáze. Jihočeský kraj se s majiteli dohodl na odkupu jednoho z domů.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
České skiareály se vyrovnají Alpám. Benefitem je dostupnost i lépe upravené tratě, říká šéf asociace
-
Zelenskyj naznačil ochotu ukončit válku za členství v NATO. Okupované území by bylo z dohody vyňato
-
Německo se bude zbavovat roušek a respirátorů. Skladování ho každý měsíc stojí 30 milionů korun
-
Větrné elektrárny ať jsou na celé jižní Moravě. Krajině to neuškodí, navrhuje šéf Fakt o klimatu