Nové otázky se objeví v testech pro autoškoly. Součástí jsou i animace, které lidem mohou dělat potíže
S novými otázkami se letos při závěrečných zkouškách setkají v autoškolách uchazeči o řidičské oprávnění. V testech se objeví od poloviny února. Vůbec poprvé mezi nimi budou i animace. Ne pro každého jsou ale tyto videootázky srozumitelné.
„Řidič vozidla z výhledu jede po zasněžené silnici. Ty dva jízdní pruhy se sbíhaly. Zkuste z toho krátkého záběru popsat, o jaký problém šlo, kdo má v následující dopravní situaci přednost,“ ukazuje krajský koordinátor BESIPu Václav Kovář jednu z video otázek osmnáctiletému studentovi autoškoly Václavu Šimánkovi.
„Pustíme to znovu a já to zastavím v momentu, kdy je vidět ta překážka,“ dodává. Student vzápětí přiznává, že si opravdu nevšimnul všeho, čeho měl. Že může být těžké rozklíčovat, co se po studentovi vlastně chce, potvrzuje i Václav Kovář.
„Je to určitý způsob, jak udělat z autoškoly širší výuku, aby člověk došel k tomu poznání a aby to potom pro něj nebyl problém. Samozřejmě, že pokud to uvidí poprvé, není v silách možná ani zkušeného řidiče postřehnout úplně všechno,“ popisuje koordinátor Besipu.
Čtěte také
„Nám jde ale v podstatě o to, aby se člověk seznámil s kritickými situacemi, které mohou nastat na silnici, tou nejbezpečnější formou, to znamená formou videa. A jde také o to, že ten, kdo se nebude věnovat výcviku v autoškole, kdo s učitelem autoškoly jednotlivé otázky neprobere, bude mít problém,“ doplňuje.
Byť byl student Václav Šimánek trochu zmatený a nestačil postřehnout úplně všechno, video otázky vítá. „Podle mě je to jedna z nejlepších forem. Musím říct, že mě to naučilo asi nejvíc. Otázky, co tam byly doteď, jsou nedostatečné, protože to se, s prominutím, naučí fakt opice, tam stačí jenom opakovat testy pořád dokola,“ komentuje.
Od poloviny února se v testech objeví i 35 textových otázek. „Budou to otázky z témat, v kterých vznikají na silnici velké problémy. Chceme je řešit právě těmi novými textovými otázkami, abychom více upozornili na nebezpečné věci, které se na silnici dějí, aby se snížila nehodovost, která je poměrně dost kritická,“ vysvětluje Václav Kovář.
Podle národní strategie bezpečnosti silničního provozu by se měl v následujících letech počet otázek v testech téměř zdvojnásobit.
Související
-
V Jihočeském kraji je nejvíc silničních úseků, na kterých se nejčastěji stávají nehody
Jižní Čechy patří ke krajům s největším počtem silničních úseků, na kterých se často stávají tragické nehody. Podle policistů je to tím, že tu vede jen 74 kilometrů dálnic.
-
Přiměřená rychlost není nejvyšší dovolenou rychlostí
Každý rok evidují policisté jako jednu z častých příčin dopravních nehod takzvanou nepřiměřenou rychlost. Co to ale vlastně je přiměřená a nepřiměřená rychlost?
-
Chodci absolutní přednost na přechodu nemají a ani nikdy neměli. Zákon jim také ukládá povinnosti
Kdo má přednost na přechodu? Auto, nebo chodec? Otázka jednoduchá, ale odpovědět na ni nelze, že ten, či onen. Své povinnosti totiž mají dle zákona jak řidiči, tak chodci.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
‚Mlátil mě. Přála jsem si, aby ta rána byla poslední.‘ Obžalovaná z vraždy léčitele v soudní síni zkolabovala
-
Ukrajina vyjádřila vůli k příměří. Od Ruska vstřícný signál nepřišel, podotýká Stromšíková z ministerstva
-
Armáda chce nabízet byty vojákům v posádkách, kde je největší podstav. Jedná se Žatcem nebo Jinci
-
ONLINE: Na Rusko mířilo 337 dronů, 91 na Moskvu. Jde nejspíš o největší útok na metropoli od začátku války