Na Utajeném koncertě v opravené Solnici rozezněl své modré housle Pavel Šporcl

Pavel Šporcl na Utajeném koncertě Jihočeského divadla
Pavel Šporcl na Utajeném koncertě Jihočeského divadla

Posluchači do poslední chvíle netuší, kam jdou. To je princip takzvaných Utajených koncertů Jihočeského divadla. Lidé většinou nasednou do autobusů, ale naposledy šli za hudebním zážitkem pěšky.

Sedmý Utajený koncert se uskutečnil hned dvakrát – ve čtvrtek a v pátek. Jeho dějištěm byla nově upravená Solnice na Piaristickém náměstí v Českých Budějovicích.

Orchestr Jihočeského divadla nazkoušel Vivaldiho Čtvero ročních dob s houslistou Pavlem Šporclem. „Nápad na Utajený koncert se mi moc líbí. Když jsem dostal nabídku, tak jsem vůbec neváhal, jen jsme řešili termín. Moc se těším na reakce posluchačů, kteří přijdou do prostoru, který vůbec neznají a o kterém vlastně ani nevěděli, že ho navštíví,“ řekl při zkoušce.

Skladbu Čtvero ročních období vybíralo Jihočeské divadlo. „Já jsem s tím neměl žádný problém, protože ji hraji často. Bylo hezké zase se vrátit nejen do Budějovic, ale i k orchestru Jihočeského divadla, kde hraje mnoho mých dlouholetých kamarádů,“ dodal houslista.

Depo dopravního podniku zažilo ovace ve stoje. Konal se tu Utajený koncert

Utajený koncert Jihočeské divadlo, depo Dopravní podnik

Druhý koncert orchestru opery Jihočeského divadla ze série Utajené koncerty zavedl návštěvníky do depa českobudějovického dopravního podniku. V garážích autobusů zazněly v pátek večer dvě Gershwinovy skladby: Američan v Paříži a Rapsodie v modrém.

Pavel Šporcl je totiž rodákem z Českých Budějovic a s Jihočeským divadlem rozhodně nespolupracoval poprvé. „Do divadla jsem docházel od mých útlých let, tatínek byl padesát let hercem činohry, já jsem mnohokrát statoval na otáčivém hledišti, hrál jsem s orchestrem a před dvěma lety jsem dokonce měl představení s baletním souborem,“ vzpomněl.

Celou zkoušku i oba koncerty pozorně sledoval šéf opery Jihočeského divadla Tomáš Studený. „Myslím, že to byl takový velice občerstvující zážitek. Když jsem pozoroval pana Šporcla, jak pracuje s naším orchestrem, bylo vidět, že je to pro celou smyčcovou sekci obohacující. Celý orchestr hrál s mimořádnou energií, myslím, že to mělo velký dopad, byť to byl krátký okamžik,“ pochvaloval.

Na zkoušku před Utajeným koncertem zavede kulturní magazín Kavárna. Dále připomene unikátní spojení vokálního souboru Skety s Jihočeskou filharmonií a přidá tip na audioknihu Strážce nádrže, kterou načetl autor Zdeněk Svěrák.

Spustit audio

Související